Şarap ve Peynir AKP Mitinginde Bir Çapulcu!

 

Size mitingin girişinde el değiştiren 300 liranın videosunu göstermeyeceğim! Ona göre okuyun veya bırakın... - image 7
Tebdil-i kıyafet…Mitinge giderken küpe çıkar 🙂

Size mitingin girişinde el değiştiren 300 liranın videosunu göstermeyeceğim! Ona göre okuyun veya bırakın…

Ne işim var benim AKP mitinginde?!!!

Bu soruyu soran sadece ben değilim, görüşlerimi bilen herkes aynı soruyu soruyor.

Tepemizdekinin kontrolden çıktığını ve halkımızın selameti için çok ama çok acil bir iktidar değişimini zaruri gören onmilyonlardan biriyim…

E bilen bilir, bu konuda aktif de sayılırım.

Peki ne işim var benim büyük AKP mitinginde?

Hemen söyleyeyim: Güvensizlik.

Gezi direnişinin başından beri devletin ve basının nasıl davrandığını çok ama çok iyi biliyorum, biliyoruz…

Tek tek anlatmaya gerek yok ama artık “gözümle görmeden” inanmıyorum.

“Bu adam bizi bize düşman etti!”

“Nasıl inanıyorlar anlamıyorum!”

“Kefen giymişler, kesin iç savaş çıkacak!”

“Adam başı 300 TL veriyorlarmış!”

Ooooo! Neler neler!

Yok aga! Ben bi bakıcam!

Taksi ile Yenikapıya kadar gittim ve gerçekten inanılmaz bir kalabalıkla karşılaştım.

Miting alanına girmeye çalışan sakin onbinler.

Hemen herkes özel güne kiralanmış belediye otobüsleri ve ilçe teşkilatları tarafından kiralanmış otobüslerle gelmiş. Girerken otobüs sayısı beni şaşırtmıştı ama çıkarken gördüklerim karşısında küçük dilimi yuttum…yazacağım.

Öncelikle kitleden bahsetmek lazım. Kim bu bir milyon insan?

Onlar görmezden gelinenler…evet, bugüne kadar gözümüzün önünde olan ama görmezden geldiğimiz insanlar var ya, hani farkına varmadığımız, hani iki kelime konuşmaktan sıkıldığımız…

İşte onlar…

Girişte gördüğüm otobüsler…bunun binlercesini gördüm.

Çoçuğumuzun bakıcısı Nermin Abla…

Sitemizin güvenlik görevlisi Kadir…

Tekstil atölyesinde günde 12 saat sigortasız çalışan Hatice…

Annesi Meliha…

Kardeşi Sanlı…

İski’den emekli Necati Amca…

Zabıta…itfaiyeci…otobüs şöförü…taşeron inşaat işçisi…

Onlar işte!

Bizi ayakta tutan, “kendiliğinden” olduğunu sandığımız bir çok işi gerçekte sessiz sedasız, afra tafrasız yapan insanlarımız.

Onlar “CV”si olmayan işlerin insanları…

Onlar “uzaktan” gelenler…onlar İstanbul’da denizi yılda bir kez görenler…

Onlar birbiri ile konuşmayanlar…onlar yanlarında bir adet gazete bile getirmeyenler…

Evet hiçbirinin kolunun altında bir gazete yok…bir adet bile…

Eğlenmek de lazım 🙂

Onlar telefona, internete bakmayanlar…twitter vimitter filan bilmeyenler…”selfie” çekmeyenler…

Onlar nasırlı eller…yorgun bacaklar…

Onlar talimatla bayrak kaldıranlar…itaat edenler…

Onlar beslenemedikleri için boyu benden kısa olanlar…en son Japonya’da metroda böyle hissetmiştim…ama onlarınki genetikti, bizimkisi yetersizlik…

Hepsi can, hepsi canan! Onlar biziz.

Otobüs ile geliyorlar çünkü arabaları yok çoğunun…

Olsa da benzine paraları yok…

Nerede ise tamamı geldikleri ilçe teşkilatı tarafından sağlanan anlık veya devamlı yardıma muhtaç,

Bizim “Makarnaya, bulgura oyunu satuyorlar!” diye kızdığımız, aşağıladığımız insanlar…

Ama o “Makarna” o kadar değerli ki onlar için…çoçuğu o makarna sayesinde doyuyor.

Güne uygun kumanyam…simit, su, ayran…ben şanslıyım…

Bunu 1 liraya satılan simite, 50 kuruşa satılan suya yutkunarak bakan onlarcasını görünce anladım.

İşte ben bunu görmek için oradaydım.

Giriş çok karmaşık…bir milyon adamı içeri almak kolay değil…bi de haremlik selamlık dayatması olunca hiç kolay değil…

Halbuki kadınlarına karşı zarifler, kibarlar, dikkatliler.

“Bayanlara yol açalım beyler!”

En sık duyduğum cümlelerden biri.

Takkelisi, cihat bayraklısı, aczimendisi de burada…burada “inançsız” olarak tabir edilebilecek kimse yok.

Ağaçlardan meydanı görmek…

Polisler ekstra kibar…”Pardon, yol açar mısınız?”

Oha! Mayıs’tan beri böyle bir şeye şahit olmadım! Şaka olmalı bu! 🙂

Eğitimsiz kafalar düalistik çalışıyor. Yani basit “ikilemler” çok etkili…

İyi kötü…sıcak soğuk gibi…

Recep Tayyip Erdoğan – Kılıçdaroğlu

Tayyip iyi, Kılıçdaroğlu kötü…

Tayyip akıllı, Kılıçdaroğlu aptal…

Tayyip sağlam irade, Kılıçdaroğlu çürük elma…

Acaip ucuz ve seviyesiz bir Tayyip-Kılıçdaroğlu photoshop pankartı önünde adeta çıldırıyorlar.

Kahkahalar, gülmeler, fotoğraf çektirmeler.

Onlar için AKP, CHP, MHP filan yok…

Tayyip – Kılıçdaroğlu

Melek – Şeytan

Yarım saatlik milim milim ilerleyiş ve uyduruk bir üst araması sonrası içerideyim.

Organizasyon bozukluğu had safhada.

Ortalarda bir yerdeyim ancak alan çok büyük ve kürsüyü görmek nerede ise imkansız. Büyük ekranlara bakıyoruz alık alık…

Çok kalabalık…çok yoğun…omuz omuz, göğüs sırt…

Tayyip Kocaeli’nden geliyor. Onu beklerken Kadir Topbaş’la, Fatih Belediye Başkanı ile filan oyalanıyor millet…şu Marmaray tünelinin üzerine inşaat izni veren var ya…o işte.

Bi de bir şarkı var yeni çıkan…çalıntı olan…onu söyleyen sanatçı(!) çıkıyor, “Beni eleştirdiler taraf olduğum için, ne var bunda? Taksim’deki sanatçılar gibi polise taş mı atsaydım, dükkan camı mı kırsaydım?!”

“Yuuuuuh!”

Yavşak denilen şey böyle bişi işte.

O insanların nerede ise hiçbiri Taksim’e gelmedi…görmedi yaşananları…kendilerine yakın birisi ne derse onu doğru biliyorlar. İnternet’le ilgileri de yok…yandaş kitle medyası ne derse “He” diyorlar…

Bu tetikçi yavşaklar da kendilerine verilen görevi layıkıyla yerine getiriyor. Bu işler bittiğinde ilk hesap sorulacaklar bunlardır.

Neyse…

Öncelikle öyle çoşku filan yok…çok fazla pankart filan da yok…abartılı bir kenetlenme, gözü dönmüşlük filan yok…

Afacan

Seviyorlar Tayyibi ama o kadar…AKP filan da yok onlar için…bi Tayyip o kadar. Ama Tayyip dediği için ölürler mi? Öldürürler mi? Ih ıh!

Bu kitleden iç savaş çıkarması çok zor…yumuşak bir kitle…bizim cesaretimiz, kenetlenmemiz, ortak hedefe yürümemiz çok daha kuvvetli seviyede. Biz ölüyoruz ve daha da ölmeye gidiyoruz.

Oradan bu çıkmaz…çok çok az bir kısmı için “belki” diyeceğim, işte onlar da pala ile dolaşanlar , Berkin’in evini basanlar filan. Kitlesel bir destekleri yok.

Tayyip helikopterle dolaşırken bir heyecan oluyor, el sallamalar filan.

Tayyip kitle iletişimi konusunda önemli taktikler kullanıyor…önce yukarıdan bakıyor…

Sonra helikopterden talimat yolluyor, arka kısma insan alın, dışarıda kalanlar var filan diye.

Vay be! Adam oradan bile müdahele ediyor! Kürsüden iletiyorlar mesajı. Çok seviyor bu kitle bu aşağılayan davranışı!

Neden biliyor musunuz? Çünkü yönlendirilmenin dışında alternatifleri yok. Hayatları boyunca hep talimat alanlar onlar…aç kalmamak için itaat edenler. Yine aynısı oluyor.

Selfie…pusulasız bakışlar…

Beyefendi çıkıyor sahneye ve aynı masalları ardı ardına anlatıyor…

Prompterdan İstanbul’un ilçelerini alfabetik sırayla okuyor…yanımdakinden bir ses “Vay be adam ezbere okuyor be!”

Prompter bir ara donuyor, bu da donuyor…15 saniye filan…yanımdakiler “Noldu?” filan diyor…

Hiçbirinin aklına gelmiyor, onun o listeyi ezbere okumadığı.

Konuşma başladı…önde kadınlar var…sesi en yüksek çıkanlar ve en heyecanlılar.

Kadınlar gerçekten seviyor onu…duruşunu seviyor…sesini seviyor.

Kabul etmek lazım…ben cinsel olarak uyarılmış gözler gördüm orada…bu hakaret değildir. Milyon yıllık insanlık tarihinin evrimsel sonucudur…Gücü sevmek.

Öyle olmasa yüzbinlerce Fransız kadın, ülkelerini işgal eden Alman askerleri ile beraber olmazdı değil mi? Kim güçlü ise o çekici işte…neyse bu başka bir hikaye…

Konuşma başlıyor…5 dakika sonra ilk hareketler…

“Bu paraleller vatan hainiii!”

“Yuuuuh!”.. bir yandan yuhlayıp bir yandan çıkanlar…

Noluyo be?! Nereye gidiyorsunuz?

“Bunlar peygamberi kamyonet kasasına bindirdiler!”

“Yuuuuh!”…hoppala…onlarca insan gidiyor çıkışa doğru…

“Bu CHP zihniyeti bilmemne!”

“Yuuuuuh!”…yüzler oldu…

Ben 25-30 dakika sonra çıktım, onbinlerle beraber çıktım…

Dışarıda yüzbinler vardı!

Adam içeride böğürüyor! Millet çıkıyor!

Yahu neyin kenetlenmesi??! Bu ne?!

Girerken bir sohbet sırasında duyduklarım geliyor aklıma:

“Biz sayı çok olsun diye geldik zaten”

Olay budur…olay bir fotoğraf karesidir…onu çektirebilmek için herkese verilen para, yardım vs aslında bu bir prodüksiyon masrafıdır, o kadar.

Çıkıyorum yüzbinlerle beraber…millet otobüsüne ulaşma derdinde.

Şimdi bir yol hayal edin…Yenikapı feribot iskelesinden, Unkapanı’ndaki tarihi sarnıca kadar…

Herhalde 5 km filan…

O yolun iki şeridinin de ağzına kadar otobüs ve minibüslerle dolu olduğunu düşünün…

Çıkanları bekleyen…

Herhalde 3-5 bin civarında araçtan bahsediyoruz…

“Bindirilmiş kıtalar” deyimi size ne anlatıyor?

5km lik otobüs kuyruğu

Sonuçlar:

  • AKP seçmeninin önemli bir kısmı taraflı kitle iletişim silahlarının etkisi altında. İnternet kullanımı yok veya limitli…twitter, mivitter zaten yok, kapatılsa da dert değil…onların meselesi değil.
  • Fakirler…açlıkla tehdit edildiği için oradalar…yedikleri azıcık aşı “Tayyip” veriyormuş hissindeler. O olmasa o aş gelmez sanıyorlar.
  • Kendileri gelmiyorlar…getiriliyorlar. Teşvikler ve taşımalarla.
  • Çoşkulu değiller…kenetlenme durumu yok…birilerinin karar vermesini ve kendilerine söylemesini bekliyorlar. Mitinglerde sürekli söyleneni tekrar etme durumu var.
  • Tayyibi seviyorlar ama konuşmasını bitirmesini beklemiyorlar bile. Paralel devlet, istiklal savaşı filan gerçek dertleri değil.
  • O kadar büyük miting meydanında doğru dürüst miting filan yapılamaz. Duyulamıyor, görülemiyor. Adamın tek derdi, gazetelere “Milli İrade” fotoğrafı vermek.
  • Basit, zıtlıklara dayalı düşünüyorlar. Çevrecilik, demokrasi, özgürlük filan anlaşılmıyor…kafa karıştırıyor, rahatsız oluyorlar.

Bu lanet iktidar kontrollü olarak aç ve eğitimsiz bıraktıklarını daha büyük bir açlıkla tehdit ederek iktidarda kalıyor. İnsanlar bilinçaltlarında bu korkuyu taşıyor ve bir baba edasında seviyorlar tepelerindeki tiranı. Muhtaçlar…babanın eline muhtaçlar…babanın arada bir kötü söz söylemesi önemli değil…veya evin diğer oğlunun ağzını burnunu kırmasına ses çıkarmak istemiyorlar. O kardeş zaten yoldan çıkmış. Dayakla uslanır belki diyorlar. Bu arada aynı baba bizim konuşmamızı da yasaklamış. Kardeşimize yaşam tarzımız ve babamız hakkındaki gerçekleri anlatmamızı engelliyor. Gezi 15 gün elimizdeyken yakınlaşmanın ve kitlesindeki yumuşamanın farkına vardı ve tekme tokat daldı. Şimdi “onların gazetelerini okumayıııın!” diye anırıyor, interneti kapatıyor.

Seçimden bişi çıkmaz…ama artık “Nasıl olur yaaa, nasıl hala buna oy verirler???” sorusu ile vakit kaybetmeyeceğiz. Derdimiz seçim sonrası olacak. Enerjiyi sağlıklı harcamamız önemli

Gönderen Tekin Öztop zaman: 07:19

Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter’da PaylaşFacebook’ta PaylaşPinterest’te Paylaş

906 yorum:

  1. Adsız24 Mart 2014 08:49Elinize saglik. Keske bu psikanalizi muhalefet yapip ona gore populist politikalarini belirleseydi.Yanıtla
  2. Adsız24 Mart 2014 09:07İnsanları bu şekilde aşağılamaya utanmıyor musun?Yanıtla Yanıtlar
  3. Adsız24 Mart 2014 10:22Aşağılama falan yok. Gözlem yapıyor işte.
  4. Adsız24 Mart 2014 10:51bu aşağılama olacak olsa sosyoloji,psikoloji,medya ve kitle iletişim gibi bilimler olmazdı, bunların “çoğu” yerinde ve doğru tespitlerdir.
  5. Fırat AÇIKGÖZ24 Mart 2014 10:57″Kenetlenemezler!” demenin neresinde aşağılama acaba?
  6. Adsız24 Mart 2014 11:07aşağılamak sözle olduğu gibi 2 paket makarnaya muhtaç bırakıp milyon dolarları sıfırlayamamaklada oluyor en büyük aşağılamak karşındaki insanın hakkını alıp ona milyonda birini veripte hala biz olmasak açlıktan ölürsünüz diye tehtit etmektir anlayabildin mi acaba
  7. Adsız24 Mart 2014 11:25insanları gözlemleyip, içlerine kaynamanın anlamı aşağılamaksa bu arkadaş çok iyi bir iş başarıyor.
  8. Adsız24 Mart 2014 11:28Aşağılama falan yok, ama olmalı.
  9. Adsız24 Mart 2014 11:47Nerede aşağılamış ya, fakir olmak, güçsüz olmak gücü seviyolar diye tabir etmek sana göre aşağılanmaksa, öyleyse senin gözünde fakir olmak kenetlenemez olmak aşağı bir şey. bunu düşünmekse en aşağı insanlık örneğidir zaten.. tayyipçisin ya illa bi laf bulman lazım anlamına bakmazsın aaa bize fakir dedi dersin hemen çamur atarsın. önce okuduğunu anla kardeş
  10. ilker gundogdu24 Mart 2014 12:20Aşağılama değilse bile Anadolu insanıyla ilk defa karşılaşmış bir şehir çocuğunun biraz tepeden bakan şaşkın tespitleri var. Ülkenizin insanlarına bu kadar niye yabancı kaldınız, bugüne kadar hangi ülkede yaşadığınızı sandınız?
  11. Adsız24 Mart 2014 12:37Anadolu insani ile ilk defa karsilasmanin nesi tuhaf? Insan dogma buyume Istanbullu ve hatta Etilerli olamaz mi? Siz esas nasil bu kadar hayret edebiliyorsunuz ben de onu anlamiyorum. Herkesin gordugu cevresi ile sinirlidir haliyle. Etrafinda lise mezunu bile az bulunan plaza insanlari yok mu Turkiye’de?
  12. Adsız24 Mart 2014 12:47burada tanınanlar Anadolu insanları değil.. onları gayet iyi tanıyan biri bunları yazan.. acaba okuduğunu anlama konsunda eksikliğinizi hiç gidermeye çalıtınız mı?? burada tanınan/tanımlanan şey o mitinglere kimlerin gittiği.. ne aşağılama var ne de bu kitlenin özündeki haline yabancı kalma…
  13. ilker gundogdu24 Mart 2014 12:53O zaman halk adına konuşmadan önce halkı tanımak gerekir ki bunun için katedilmesi gereken çok yol var. Siz İstanbullu, Etilerli çocuklar Avrupayı, Amerikayı öğrenmek için ayırdığınız vaktin birazını da ülkenize ayırın.
  14. Adsız24 Mart 2014 13:01bunumu anladın sen şimdi bu kadar şahit oldugu yaptıgı analizden..şimdi ben dahada iyi anladım..helal olsun arkadaş emegine gözlemine saglık..bunların akıllarıda kıt olunca akımı bokum anlayıp başka yerden giriş yapıyolar..
  15. Adsız24 Mart 2014 13:19lan he utanmıyor, ben de utanmıyorum… yettiniz ulan osuruktan nem kapıyorsunuz doğuştan mağdursunuz.
  16. Adsız24 Mart 2014 13:20Aşağılamak falan yok, bunu anlayamayan bir daha okusun. Harika tespitler, insanları sömürmenin ve bu sömürülere bilmeden destek vermenin açık bir tespiti .
  17. ilker gundogdu24 Mart 2014 13:27bu analizler elbette değerli, birçok yorum yapılmış olmasından belli. ama akp kitlesinin fakir o kadar ki açlık seviyesinde, eğitimsiz ve yönlendirilmeye açık olduğunu söylerek işin içinden çıkmak nerden baksan tepeden bir bakış.
  18. Adsız24 Mart 2014 13:28haklisin kardesim % 50 de zaten para aliyor akpartiden o yüzden oyunu veriyor öylemi? bukadar subjektif bir analizle ilk defa karsilasiyorum istesenizde istemesinizde bu ülkede bir lider var karizmasiyla basarilariyla cesur durusuyla, iste kücümsediginiz halk buna bakar ve notunuda buna göre verir
  19. Yanıtla
  20. Adsız24 Mart 2014 09:13Guzel saptamalar. Eline saglik..Yanıtla
  21. Adsız24 Mart 2014 09:23Ben burada hiçbir aşağılama göremedim… Gayet net durum değerlendirmesi ve kitle analizi yapılmış. Alınacak ve gerekli kişiler tarafından alınması gereken çok ders var… Tebrik ediyorum şahsım adına…Yanıtla
  22. Adsız24 Mart 2014 09:2711 seçimi üst üste kaybeden bir muhalefet şu anda yukarıda yazmış olduğun argumanlar ile yenilgiyi değerlendirdiğinden ötürü 12. mağlubiyete doğru süzülüyor.O kadar aşağılamışsın ki insanları seni sabahlara kadar dövesim geldi kusura bakma. Torbadaki simiti göstermişsin, bir tane çarşaflı bayan yakalamışsın hemen, yaşlı bir amcayla da tasarımını finalize etmişsin.Yaşının kaç olduğunu bilmiyorum ama resimdeki öğrenci işi elbise dolabından ve ütüsüz pantalonundan anladığım kadarıyla 30 yaş civarındasın. İnsanların tiviter mivitır kullanmadığında bahsetmişsin. Bu insanlar twitter olmadan öncede oy kullanıyorlar dı yani senin Hilal Cebenin memelerine bakmak için kullandığın şu kitle iletişim aracının bu noktada insanları aşağılamak bağlamında onların cahil cühela olarak adledilmesi amacıyla kullanılışı gerçekten senin yani hayata şarap ve peynir gözlüğünden bakan birinin ve senin benzerlerinin nasıl bir kafaya sahip olduğunuzun çıplak bir kanıtı.İnsanları aptal sanma aptallığında kurtulman dileği ile…Yanıtla Yanıtlar
  23. Adsız24 Mart 2014 10:20Yazıda herhangi bir aşağılama yok hatta tam tersi empati kurma çabası bile var denebilir .Bunu algılayamamak gercek cahillik esas
  24. Adsız24 Mart 2014 10:26dövmek falan yazmışsın..oradan sonrasını okumadım..ellerini kullanacağına beynini kullan..sonunda gördüğüm ‘insanları aptal sanma’ lafın bu durumda senin için ironik olmuş!
  25. Tuğba Mergen24 Mart 2014 10:35İşte bu yüzden cehalet terketmeyecek bu memleketi.İnsanım adına üzülüyorum.Yapılan gayet ılımlı ve sosyolojik bir analiz ama kalbin siyahsa istediğin yere çekersin.İnsanların aşağılandığından dem vuran zihniyet,gardıroptan,pantolondan durum analizi yapıyor.Bu daha rezilce.Twitterı ne amaçla kullandığını ne biliyorsun da bel altı vuruyorsun?Kendinden mi biliyorsun yoksa?Sözde insanlara sahip çıkacaksın ama yerle bir etmeye çalıştığın da insan unutuyorsun.
  26. Adsız24 Mart 2014 10:39Zaten okumamissin bile. Yaziya sadece bir ornek teskil ediyorsun.
  27. Adsız24 Mart 2014 10:48Yazıyı başından sonuna kadar okumadın herhalde. Bir de tepeden bakan bir dil, aptal demeler falan. Halt etmişsin sen ukala.
  28. Adsız24 Mart 2014 10:51ustteki adsiz arkadasa katiliyorum, artik daha kac secim kaybetmeniz gerekecek insanlara insan gibi deger verip aman iste canim cahiller o yuzden AKP ye oy veriyorlar dememek icin. Uslup icler acisi.empatiyi boyle kuruyorsaniz empatiniz batsin.
  29. Adsız24 Mart 2014 10:58dovmek iste… sonra da hakaret et…Ama bunlari da suclamamak lazim,… insan evriminin bir onceki basamaginda kalmasi onun sucu olmasa gerek…
    Simdi bunu da hakaret sanacak, yazik.
  30. Adsız24 Mart 2014 11:05Yazıdaki tek eksiği de “aşağılama” üzerine kurulu eleştirileriyle “aşağılık kompleksi”ni birilerini sırtında taşıyarak bastırmaya çalışan bir felsefeyle dünyaya bakan AKP’ye oy verdiği kuvvetle muhtemel olan dostlar tamamlamış.Ben genel olarak yazıyı beğendim. 2002 yılından 2011 yılına kadar AKP içinde aktif görevle yer almış birisi olarak tespitlerin çok büyük oranda doğru olduğunu itiraf etmekten kaçınmamak gerektiğini düşünüyorum.Tebrikler..
  31. Adsız24 Mart 2014 11:13aşağılama falan demişsiniz yazılanlara sizin iddianız ne? miting alanının doçentlerle,mühendislerle yada ilk okul mezunu ama kendi kendini yetiştirmiş bilim adamları sanattçılar düşünürlerle dolu olduğunu mu? en az 50-60 senedir kasıtlı olarak kolay yönetilmek için cahil bırakılıyoruz ve bu akp döneminde de değişmedi hatta en üst seviyeye ulaştı.kendini en eğitimli en zeki zannedenimiz bile cahiliz niye kabul etmek bu kadar zor? boğaziçi üniv. bitirmediğimiz için cahil değiliz,cahiliz çünkü düşünmeyi tartmayı ezberletilen dışında bir bilgiyi işlemeyi bile beceremiyoruz..önceliğimiz düşünmek değil karnımızı doyurmak, o günü sağ atlatıp eve ulaşmak ve şükretmek..kabul edelim ki bir adım atabilelim.önce teşhis sonra tedavi..
  32. Adsız24 Mart 2014 11:42Önyargıyı eleştirirken önyargılı olmak daha büyük ironi bence..”30 yaş civarındasın”, “Hilal Cebenin memelerine bakmak için kullandığın şu kitle iletişim aracı”, “hayata şarap ve peynir gözlüğünden bakan biri”Düşüncelerimizi birbirimizi kırmadan eleştirme yetisine sahip olabilseydik, işte o zaman muhasır medeniyetler seviyesine ulaşabilirdik.
  33. Adsız24 Mart 2014 11:47çok beğendim. tabi ki taraflı olduğu için aşağılanma algısını taşıyan kişiler olmuş, ama biz yani ‘bunlar’olarak o kadar aşağılandık ki…
    bu gözlemleri yapamayan insanlar ile yönetiliyoruz.
  34. Adsız24 Mart 2014 11:53aynen ya kalkta sen anlat o zaman o kalabalık ne o 100lerce çıkan, tayyibi dinlemeyen insanlar ne ! ne dövmesi sen kimi dövüyosun. Al bak ne kadar doğru söylemiş adam. senin 1 yorumuna bile kenetlenir savunuruz biz arkadaşımızı, yeter ki adam gibi adam olsun. sanki yazısında ‘benim orada bütün tayyip savunucularını dövesim geldi’ demiş. ama bir de kendine bak ne kadar terbiyesizsin. döverim dediğin insan adamlık tabirinden senden kat ve kat üstte yetişemezsin bi kere !
  35. Adsız24 Mart 2014 11:59hacı sen epey aptalmışsın. ailen senden bahsederken utandığına eminim.
  36. Kılıç Şahin24 Mart 2014 12:06Emeğine sağlık, güzel yerinde düşüncelerin halkı aşağılayan hırsız, katil Rte dir..
  37. overcloud24 Mart 2014 12:06şu yorumunun altına yazılacak o kadar çok cevap var ki hangisinden başlasam…nedense senin gibi düşünen insanların karşılarındakini küçümsemek için lafa giriş şekli her zaman aşağılayıcı bir yaş tahmniyle başlar. halbuki akıl yaşta değil baştadır. kişinin bilgi birikimiyle yaptığı analiz ise aldığı eğitim, hayat tecrübesi ve kendi yorumuyla ilgilidir.sen bu yorumu yaparken oturup düşündün mü bu yazının başlığından son satırına kadar seni rahatsız eden şeydir?nasırlı eller mi, yorgun bacaklar mı? bu insanların 1 paket makarnaya muhtaç olarak yaşamak zorunda olmaları mı? bazı şeylere muhtaç bırakılmaları mı? hak ettikleri gibi sosyal bir hayat yaşayamıyor olmaları mı? yoksa onları bu halde sindirerek iktidarda kalmayı uygun görenler mi?yoksa başından sonuna kadar yazılan her şeyin doğru olması mı seni rahatsız ediyor?onlar bizden demiş yazar, hepsi can hepsi canan demiş. doğru da söylüyor.hiçbir zaman empati kurmayı başaramadığımız, bizler gibi olmadıkları için dışladığımız bir kitle bu insanlar.ama senin gibilerin aksine biz bu insanları da anlamayı başaracağız.iktidar olmak için değil, insan olabilmek için.
  38. hajrovic987624 Mart 2014 12:31düdüğe bak, neymiş aşağılamışmış. Daha okuduğunu yorumlamaktan acizsin bide saçma sapan vıdı vıdı yapıyorsun. Hilal Cebeci’nin memelerine de pek meraklısın herhalde, konuya direk oradan girdiğine göre.
  39. Adsız24 Mart 2014 12:35iste bu yukaridaki yorumlar yuzunden saptamalarin yanlis… iyi niyetli analiz yapip bilgilendirmeye calismissin gibi gorunuyor.. en azindan hicbirimizin yapmadigini yapip gidip miting gormussun.. tesekkur ederiz.. ancak bu insanlar aslinda ozunde pamuk gibi ancak cahil oldugu icin cahil birakildiklari icin caresiz olduklari icin bu durumda degiller… bir miting gorerek ya da yuz miting gorerek bile insanlari analiz edip cikarsama yapamazsin… anadoluda ozellikle deniz kiyilarindan uzak bolgelerde uzun yillar yasaman ve anlaman gerekiyor.. turkiyede yasayan insanlar cahil veya bilgisiz veya kendi kararlarini vermekten aciz insanlar degiller… islerine geldigi zaman kafalari herseye calisiyor.. okumus veya okumamis olmasi birsey farkettirmiyor…. iyiyle kotuyu ayirdedebiliyor ve gerektigi zaman empatinin kralini yapabiliyorlar.. sorun bu ozelliklerini sadece kendi islerine geldigi sekilde kullanmalari…
    tipki senin yuzlerce kelime yazinin arasinda 3 – 5 kelimeye takilip buna asagilama deyip onun uzerinden asil fikri carpitmaya calisan insan gibi…
    bunu niye yapiyorlar.. madem oyle neden akp nin kotuluklerini ayirt edemiyorlar diye soracak olursan da tam da yukarida acikladigim sebepten oturu…
    turkiyedeki insanlar her anlamda o kadar yozlasmis ki… akp ve akp benzeri zihniyetle yonetilmek islerine geliyor… esitlik veya ozgurluk istemiyorlar… kendi fikirlerinin kazanmasini.. karsi fikirlerin ise yerin dibine girmesini istiyorlar…
    AKP gercekten turkiyedir.. turkiyenin karakteriyle bire bir ortusuyor.. o yuzden de bu sekilde yonetilmekten memnunlar… bundan mutevellit; isterse erdoganin fethullah gulenle seks kasedi ciksa bile turk halki isine geldigi gibi yorumlayip gormezden gelmesini adi gibi bilecektir…
    kisacasi bu ulkedeki insanlar senin dedigin guzel seylerin hicbirisini haketmiyor… okumusu da okumamisi da.. zengini de fakiri de.. chp lisi de akp lisi de…
    bu ulke insani icin umut yok… hersey daha kotuye gidecek ve bu kulturun bir parcasi oldugu icin ne yaparsak yapalim bunu durduramayacagiz… bunun kaynaginda da tek bir sey aramamak lazim.. bin yilda belkide 5bin yilda o kadar karismis o kadar dejenere olmus ki… o kadar savas gormus o kadar isine gore taraf degistirmis ki..(turk irkindan bahseden yok tabiki.. kim gercekten turk ki bu ulkede.. ama turk gocunden once de burda olan ve karistigimiz anadolu medeniyetlerinden bahsediyorum) sadece akp partiyi veya menderes’i ya da dis gucleri veya sagci ve yozlastirici; solcu ve bolucu filan gibi 40-50 yillik faktorlere de yuklenmek haksizlik olur…aziz nesin cok da guzel ozetlemis bu yurdun insanini.. fazla soze bence gerek yok
  40. Adsız24 Mart 2014 12:45Torbadaki simitten mi asagilandin yoksa kapali bayanin kapali olmasindan mi? Asagilik kompleksin var kardesim senin. Simit ve kapali bayan sosyo ekonomik seviyeyi gosteren tespitlerdir bir nevi. Sen basortusunden veya simitten asagilaniyorsan git bir kafa doktoruna gorun. Sutte’den sandvic, Tropicana meyve suyu alinamayinca asagilanmak mi oluyor? Dini inanci kuvvetli olunca asagilanmak mi oluyor? Allah akil fikir ve adap versin sana.
  41. Adsız24 Mart 2014 12:49Hilal Cebeci’nin memesi 🙂 Senin internetten anladığın bu sanırım. Bir de “o kadar aşağılamışsın ki…” diye başlayıp ütüsüz pantolondan, aptal olma demelere kadar varmışsın. Kafan bir hayli bulanık anlaşılan ya da S. trollerindensin. Hilal Cebeci ne arkadaş :))))
  42. Adsız24 Mart 2014 13:18Yazıda herhangi bir aşağılama yok, tespit var.. Eğer siz bu yazıdan aşağılandığınızı düşünüyorsanız kendinizi sorgulayın demek ki komplekslisiniz.. Sonuçta çocuk bu insanlardan uzak durmak istese oraya gitmezdi. Sizin gelişmenizi istemeyen, sizi özellikle cahil bırakan iktidara yüklenin siz. “Halk” denilince fakir ve cahil olmayı akıllarına getirenlere kızın. Neden Türk halkının tamamı eğitimli,kültürlü olmasın? AKP gibi kapitalist sağ iktidarlar yüzünden bu haldesiniz. Sizin sürekli saldırdığınız CHP’nin hakim olduğu semtlerde kültür seviyesi yüksektir, insanlar birbirine saygılıdır. Siz kültürlü insanları aşağıya çekmeye çalışacağınıza siz de o seviyeye çıkmak için mücadele verin..!
  43. Yanıtla
  44. Tolga Aydin24 Mart 2014 09:32ayaklarına, ağzına sağlık.. emeğin için teşekkür ederim kendi adıma. başarılar, mutluluklar..Yanıtla
  45. Adsız24 Mart 2014 09:35Ellerine kollarına emeğine sağlık dost!Yanıtla
  46. egemen24 Mart 2014 09:45Eline sağlık kardeşim. Milyonlara ulaşabilecek yüzlerce köşe yazarı varken sen yapmışsın araştırmayı. Harikasın…Yanıtla
  47. Adsız24 Mart 2014 09:47O “fakirler” tabiri çok yerinde olmamış gibi, sağlam CHP’lisi, asıllı MHP’lisi de çok zengin insan değil hani 😀 onların arasında da kahvede oturan Hasan Abi’yle evine bakan Nimet Abla var.Ama nitekim dediğiniz gibi “Biz gidersek 3 ay maaşlar yatmaz” diyerek demek istediğiniz şeyi de destekliyorlar.Bir de iç savaş çıksa pasif kalacak bir kitle gibi bu savaşı bekleyen de bir kitle var 😐 evet o kadar kalabalık değil ama… neyseOnun dışında elinize ayağınıza sağlık :DYanıtla
  48. Adsız24 Mart 2014 09:48Dostum öncelikle süper bir iş başarmışsın. Eleştiriler her zaman olacaktır, bunu zaten biliyorsun. Dolu dolu, uzun uzun yazıp, arada da lafını soktuğunu zanneden şahısları da takacağını düşünmüyorum. Haydi analizine laf ettin, AKP’yi nasıl savunabilirsin? Bu kadar bilgiye, donanıma, araştırma yetisine sahip birinin; o tapeleri dinleyip/görüp bu denli AKP yanlısı konuşabilmesini anlayamıyorum. Ha şimdi tutup da – insanları aşağılamasından bahsediyorum- derse de, ekime kadar yolu var. Evet, bu ülkede çobanın oyuyla benim oyum aynı değil.SaygılarımlaYanıtla
  49. Adsız24 Mart 2014 09:48Eline sağlık..Çok güzel bir yazı olmuşş..Yanıtla
  50. Adsız24 Mart 2014 09:54Bende bir aşağılama görmüyorum, resimlerle gösterilmiş gayet objektif bir durum değerlendirmesi ayrıca resimdeki insanların çoğunun para karşılığı orada olduğu gerçeğini bütün Türkiye biliyor! twitter olmadan oncede oy kullandıkları doğrudur ama bu insanlar hayatlarının hiçbir döneminde gazeteleri okuyup, ekonomiyi değerlendirip oy vermediği aşikardır!!Yanıtla Yanıtlar
  51. Adsız24 Mart 2014 11:02buradaki çoğu yorumdan sizinki bir başka olmuş, inanın gülmekten kendimi alamadım ancak sizin yerinize kendimi koyunca da neden böyle yazdığınızı çok iyi anladım. öncelikle bu insanların tek derdi para değil 🙂 huzur istiyorlar ve akp’nin onlara verdiği huzur ortada (başörtüsüydü, üniversiteye girişti filan uzun uzun yazmıyorum). diğeri ise sizin dediğiniz gibi ancak onların cebine giren para olarak anladığı ekonomi. önceki parti iktidarları döneminde bir gecede ceplerinden alınıp en zenginlerin cebine paraları konmadığı için, 10 yıl öncesine göre refah seviyeleri ve hayat standartları arttığı için.
  52. Adsız24 Mart 2014 13:00″Bir gecede ceplerinden alınıp…” demişsiniz, sütten, mamadan, bebek bezinden alınan vergi mücevherden alınan vergiden kat kat fazla iken, deprem vergileriyle bu benzin almaya parası yetmeyen insanlar için (!) otoyol yapılırken (Marshall planı), bu insanlar ya gecekondu ya da ucuz TOKI konutuna mahkumken ve TOKI konutlarında bebekler boğulurken, uyuşturucu kullanımı, fuhuş son 11 yılda katlanarak artmışken, işsizlik tavan yapmış, evlerine ekmek götürmek için belediye önlerinde dilendirilirken bu insanlar hangi cepten hangi huzurdan bahsediyorsunuz. Vicdan yahu vicdan, siz 2 ihale, 2 rüşvet daha fazla götürün diye millet aç, eğitimsiz, madde bağımlısı, dilenci, onursuz oldu, kendi kitlenize bunu SIZ yaptınız, VICDAN be!
  53. Adsız24 Mart 2014 13:15refah seviyeleri nasıl artmış insanların? cep telefonu icad ediliyor, AKP hükumetine denk geliyor herkes parası kadarını alıyor ve bu AKP mucizesi mi(bilmem kaç ay taksitle)? AKP zamanındaki büyüme oranı hala yüzde 5lerde. Yani değişen bir şey yok aslında. Bir de AKPnin tüm sağ partilerin tek alternatifi olacak şekilde Amerika’nın sıcak paralarıyla zamanında desteklenmesini de dikkate almak lazım. AKPnin çıkışı hem 90lı yılların krizinin 2001de patlamasına hem de sıcak paralarla olan bir durum. Tayyip Erdoğan, gerçekten hitler gibi hitabeti olan birisi. Yazıda da belirttiği gibi, hayatı ekmek koşturmacasında olan insanlara hitap eden bir insan. kabdayı, kibirli. Her insan öyle değil elbette, ekmek koşturmacasında olup da tüm yorgunluğuna rağmen kitap gazete okuyan az sayıda insan var. Ben komilik yapmıştım. saat 8den akşam 8e kadar. Sürekli ayaktasın. Ağır yük bile taşımıyorsun aslında. Akşam halin kalmıyor. zaten gün bitmiş oluyor, eğlenmek istiyorsun, işte pişpirik şu bu. Toplumumuz böyle bir toplum. Benim köylüm böyle bir köylü, her sene gideriz akrabaların yanına. Şimid bunu tespit etmek aşağılamak mı oluyor? Üstüne ütlük KAdir Mısıroğlu gibi resmi tarih ylan deyip daha büyük yalan ve iftira yazanlarca kandırılmışları da ekle, okuyarak kandırılanları.. maalesef Türkiye dahil orta doğu ülkelerinde demokrasi falan olmaz. Bu bakımdan Tayyip en doğrusunu yapıyor. Tayyip çıksa, gerçekten gerçeklerden bahsetse en başta Amerika yardım etmezdi, sıcak paralar gelmezdi, kaza kurşunuyla da gidebilirdi…
  54. Yanıtla
  55. Adsız24 Mart 2014 09:55ilginc bir deneyim olmus.tebrikler ama…
    neyse bosver.senin dogrun sana,benim dogrum bana.Yanıtla
  56. Adsız24 Mart 2014 09:56O kitleye hicbir asagilama yok. Tam tersi, inanilmaz guclu dili ile AKP secmenine empati kurmami sagliyor.
    Yavsak olana yavsak demeyi asagilamak olarak goruyorsaniz o ayri.Harika bir yazi. Cozumun AKP olmadigini anlayan herkesin okumasi gerek. Ozellikle benim de icinde bulundugum elitist ‘beyaz turk’ kitlesinin. Tesekkurler!Yanıtla
  57. Aycan Uygun24 Mart 2014 10:07kullandığın üsluba yansıyan vicdanın herkese sirayet etmesi ümitlerimle..Yanıtla
  58. Adsız24 Mart 2014 10:13Makarnaci kömürcu diye ötekilestirilen insanlar.bunlarin ihtiyaclarini karsilamadan sosyal yardim evleri kurup insanlara yardim etmeden nadil diger partiler oy alacak.kari tavlama soytarilik yapma siteleri bu ulkenin yuzde doksaninin umurundami.buarada ki konu bu insanlar yine belki fakir ama geleceginde umutlu olabilcegi partiye oy atiyor.siz makarnaciyla dalga gectiginiz muddetce olay degismeyecektir.sevgiyle kalin ve twitter koselerinizde asagilamayi küçük gormeyi bir kenara birakin…Yanıtla Yanıtlar
  59. Adsız24 Mart 2014 13:07Yahu interneti siz “kari tavlama soytarilik yapma” amacıyla kullanıyor olabilirsiniz, siz maddi çıkarınızı onurunuzdan öte görebilirsiniz ama INSAN ögrenmeyi seven bir varlıktır, tartışmayı, aklını kullanmayı sever, sizin gözleriniz INSANLARIN gördüklerini asla göremiycek. Yardım evlerinde dilenci muamelesi görmek size koymuyorsa, onurdan habersizseniz yazdıklarınız kimin umrunda. Diğer partilerin yardım programlarına bakın; belediye önlerinde kuyruklar yok, çuvalları hammal gibi taşımak yok, guya yardım verenlerin aşağılar emirleri tavırları yok, her ay banka hesabına yatan para var, bozuk, tarihi geçmiş ürünleri kakalamak yok, parasıyla gidip insan gibi alsın ihtiyacını.
  60. Yanıtla
  61. Adsız24 Mart 2014 10:16çok güzel bir tespit.. tşklerYanıtla
  62. Adsız24 Mart 2014 10:24Gayet güzel yazılmış. Önceden Akp ye verdiğim oyu bir daha asla vermiyeceğim kimse kusura bakmasın bu kadar zavallılık olamaz ama insan sonradan görüyor at gözlüğünü atıyor …Yanıtla
  63. Adsız24 Mart 2014 10:24Ütüsüz pantolondan hilal cebeci’nin memelerine kadar asıl aşağılamayı bu yazıda aşağılama olduğunu iddia eden kişi yapmış. Gerçekçi ifadeleri aşağılama gibi algılıyorsa biliçaltında kendini nasıl gördüğüne bakmalı insan! Güzel bir yazı, gidip görmeden atıp tutmak bizim için kolay, tebrik ederim.Yanıtla
  64. taner bektaşlı24 Mart 2014 10:27emeğine ve yüreğine sağlık analiz çok yerinde bir analiz kimse aşağılama veya herhangi bir kötüleme var demesinYanıtla
  65. Adsız24 Mart 2014 10:29Ben ilk kez oy kullanacağım ama siyasi görüşüm illa ki oturdu. Sanki toplumun ikinci sınıfı gibi sanki onlar basit varlıklar gibi hitap etmissiniz akplilere. Empati kurmami daha da basitlestirdiniz ama Türk halkının özelligidir bu sürekli az olana bile kafi derler ee rte nin dini kullanarak siyaset yapması da cabasi. Isviçre hükümeti bize kıciyla guluyodu twitter olayinda. Halam isviçre’de yaşıyo sordum orada ki algı nasıl diye dalga geçiyolar resmen diyor. Daha da dünyaya rezil olmadan gitsin şu akp ve hükümeti ama çaldıklari paraları falan bıraksın da gitsinlerYanıtla Yanıtlar
  66. tkendirli24 Mart 2014 11:07o video bambaşka bir konu ile ilgili. Gümrük mevzuatı ile ilgili bir konuşma yapıyor. Trollenmeyin.
  67. Adsız24 Mart 2014 11:15Videodan bahsetmemistim yanlış anlamissiniz bende belirtmemişim tabi ki Üzgünüm. Ihalelerden çaldığı paralardan bahsediyordum
  68. Adsız24 Mart 2014 11:57@tkendirli Daha mesajı düzgün okumadan cevap yetiştirme derdindesiniz. Orada videodan mı bahsetmiş İsviçre’de oturan teyzesinin yaptığı yorumdan bahsediyor.
  69. Yanıtla
  70. Adsız24 Mart 2014 10:30İnsanları aşağılama görmedim gayet net bir analiz yapmış adam helal olsunYanıtla
  71. Adsız24 Mart 2014 10:36kibir dolu bi yaziYanıtla Yanıtlar
  72. Adsız24 Mart 2014 13:10Kibir görmek için mitingte konuşan seyrek bıyıklıyı dinle;
    EEYYYYY…..BİİİİZZZ BİLİRİİİZZ
  73. Yanıtla
  74. Adsız24 Mart 2014 10:39elinize, ayaginiza, agziniza saglik..hayata sarap ve peynir gozlugunden bakmayi birakmamaniz dilegiyle..=)Yanıtla
  75. Adsız24 Mart 2014 10:40agziniza saglik gercekten cok yerinde analizler. akp’ye oy verenlerle anca bu sekilde empati kurulabilirdi.Yanıtla
  76. Adsız24 Mart 2014 10:40Ne güzel demiş üstad ; insanoğlu naziktir ağır lafı kaldırmaz. eşek dersin kızarda üstüne bin aldırmaz.Yanıtla
  77. Adsız24 Mart 2014 10:45Yazım pek iyi degildir ama bir iki şey yazayım.Bir defa ” çobanın oyuyla benim oyum aynı değil” felsefesinden bir kurtulmak gerek, olay demokrasi ise bu böyle, yoksa dönelim padişahlığa krallığa hiçbir derdimiz kalmasın!. Ve bu mantıkla ayrımcılık yapıyor diye eleştirirken, bir başka ayrımcılık yapılmış oluyor bence.Bir diğer noktada olaya tek pencereden bakılmış gibi geliyor bana, AKP seçmenin bir kısmı için geçerli olabilir, ama benzer şeyler diğer şeçmenlerin de bir kısmı için geçerli (malesef takım tutar gibi parti tutuyoruz).
    Olaylara kültürlü!, ben biliyorum! gözü ile baktıkça bir çok nokta kaçıyor. Insanlar kendine dokunanı görüyor (hastanesinden, yoluna, ilacından makarnasına! ne dersen de).Hani diyosun ya kim bu insanlar ? Neriman abla, Tahsin amca Cavit bey vs… Bu insanlar zamanında bu ülkenin kurtuluş mücadelesini verenler, andolu insanı yurdum insanı. Şöyle biraz dışarı çıkıp köyüne, kasabasına ilçesine gidip dolaşınca görüyorsun hepsini.Benim bir başka tespitim daha var. Aslında AKP li olmayıp da AKP ye oy veren büyük bir kitle var. Bunlar CHP oy vermezler. Neden biliyormusunuz ? Güvenmiyorlar. Inaçlarına saygı duyulcagına güvenmiyorlar, Ortusuyle okuyabileceklerine inanmıyorlar (geçmiş bunu destekleyen bir çok örnekle dolu),daha bir çok şey söylenebilir, yani aslında kendi özgürlüklerinin kısatlanacagını düşünüyorlar. Yani biz sağcısıyla solcusuyla şu işleri birbirinden ayırt edip herkesi oldugu gibi kabul etmeyi sayğı duymayı beceremiyoruz (Adam namaz mı kılıyor yobaz!, içki mi içiyor şu bu, bi bırakamadık herkesi kendi haline).Yanlış anlayacaklar için belirteyim, objektif bakmaya çalışyorum, her türlü yolsuzluk kul hakkıdır er veya geç o hesaplar sorulur.
    Atatürk bu ülkeyi hepimize emanet etti, gerektiğinde herkes dönmemek üzere yine gider, orası ayrı.Yanıtla Yanıtlar
  78. adsiz24 Mart 2014 12:59Kesinlikle katılıyorum, resmen okurken aklımdan geçenleri yazmışsınız. Arafta kalan mütedeyyin kesim bildiginiz ‘ yetmez ama akp ‘ sloganıyla oy verecek
  79. Yanıtla
  80. Adsız24 Mart 2014 10:47Allah Allah ben herhangi bir aşağılama görmedim ama bazıları fazlaca tepki göstermiş. Yazanın ellerine sağlık. Bu halkın yıllardır (sadece bu hükümet döneminde de değil üstelik) eğitimsiz bırakıldığını, bunun bir proje olduğunu zaten aklı başında olan insanlar biliyor. “Yardım” adı altında yapılanların bir sosyal onursuzlaştırma olmaktan öteye gidemediğini de biliyoruz. Bunu söylemiş olmak mı aşağılamış olmak oluyor? Yazan kişi daha çok söz konusu insanlara sahip çıkılması gerektiğini anlatmak istemiş, “can ve canan” demiş, “bizim insanımız, sessiz sedasız işini yapıp çarkların dönmesini sağlayan insanlar” demiş. Nerenizle okuyorsunuz yazılanları anlamadım.Aşağılamaya örnek istiyorsanız Sayın Başbakanımızın kendinden olmayanlara nasıl hitap ettiğine bir bakın. Belki bir fikir verir. Yazanın ve emeği geçenin ellerine sağlık. Daha mutlu, huzurlu ve herkesin eşit imkanlara sahip olduğu yarınlara.Yanıtla
  81. Adsız24 Mart 2014 10:48kusura bakmayın ama ben tiksiniyorum bunlardan.gitsin kime ne verirse kime oy verirse versin..ben bu kafayla aynı partiye oy versem kendimden şüphe ederim..ben 846 lira maaş alıp adamın birine şükredemem..ben koyun gibi taşınıp biyere götürülüp o kadar yolu geri gelmeye dayanamam.en azından bunun saçma birşey olduğunu düşünürüm..bunu da düşünemezsen o verdiğin oy benimle aynı olmamalı arkadaş..ben senin hayatına müdahale etmiyorum ama artık sen çok oluyorsun arkadaş..ben de 846 lira maaş alıyorm ama senin gibi yanıma karımı alıp o kalabalığa sokup birine biat etmeyi kendime yediremiyorum arkadaş.Yanıtla
  82. Adsız24 Mart 2014 10:49Gerçekçi bir toplum analizi yapmışsın, eline gönlüne sağlık.İnsanların aşağılandığı yolundaki görüşler yanlıştir. Çünkü tolumun gerçeğini tek tek dile getirmek aşağılama değil, onları aşağılayan koşulları değişmesini istemektir. Cehalet ve bilgisizlik, yoksunluk ve çaresizlikler de saptanacak ve yerilecektir, bunu aşağılama sanmak da bir tür cehalettir.Yanıtla
  83. Adsız24 Mart 2014 10:50Elinize saglik, farkli bir yorum olmus.Bu arada Isviçre bakaninin bize guldugu video sahtedir. Bakan alakasiz bir konuda konusurken, dili surcunce guluyor. Konunun Turkiye ile alakasi bile yok. Bu videonun uzerine istedikleri gibi Turkce altyazi ekleyip internette yaymislar. Almanca bilen arkadaslariniza sorun, teyit edeceklerdir.Yanıtla
  84. Adsız24 Mart 2014 10:51Tebrikler, süper olmuş! Kibiri oluşturanlara çemkirelim lütfen, kibri ortaya koyanlar hiçbir zaman kibirli olamaz! Neyse, işte gerçekler…Yanıtla
  85. Adsız24 Mart 2014 10:57ben de bir aşağılama göremedim. “bu yazının neresinden ve nasıl aşağılanma cümleleri çıkardın” gibi bir cümle yazarsam bunun da aşağılanma olmasından korkuyorum. paranoya ve “bizi hor görüyorlar” düşüncesi ruhunuzu kaplamış. yapmayın!Yanıtla Yanıtlar
  86. Adsız24 Mart 2014 11:00cogu da saygi duymak yerine,… “mohuhu biz daha iyi karar veririz” yapmasa kimsenin asagilayacagi da yok ama,… isteBen de uzuluyorum.
  87. Yanıtla
  88. Adsız24 Mart 2014 10:59Memlekette kaç seçim geçti, bu kendini okumuş, aydın sınıf görenlerin tesbitlerinde ve seçim sonuçlarında zerre değişme yok. CHP Fettullahı aday gösterse gözü kapalı oy atacak adamlar burada AKP seçmeninin analizini yapıyor.
    Bir kerede CHP seçmeninin analizini yapmayı deneyin lütfen. Sonucu gerçekten merak ediyorum. Aydınlatıcı analiz AKP seçmenin neye göre oy verdiğini yeterince açıklıyor. Yapacağınız yeni analizle, bu aydın, ultra ileri görüşlü, orantısız zeka sahiplerinin Rahşan affılı ile yırtan bir adayı, yolsuzluk sebebiyle partiden ihraç edilen bir adayı hangi saikle desteklediği de açığa kavuşacaktır.Yanıtla Yanıtlar
  89. Adsız24 Mart 2014 11:34İşte zıtlıklar üzerinden düşünmenin bir başka örneği. CHP seçmeni değilim -AKPnin laciverti olduğunu düşünüyorum- yazının katıldığım yerleri de var, katılmadığım yerleri de var. Fakat yazarın CHPyi desteklediği kanısına nasıl vardığınızı merak ediyorum. Benim gözümden kaçan bir ibare yoksa eğer “AKPci değilse CHPcidir.” diyor ve bütün konuyu tek bir zıtlığa indirgeyip es geçiyorsunuz.
  90. Yanıtla
  91. Adsız24 Mart 2014 11:00Dostum merhaba. katildiğim yerler çoğulukta olsada buludğum yanlişlarda var. öncelikle tebrike diyorum ayaklarina sağlık çünkü bi çoğumuz cesaret bile edemezdik belki gitmeye belkide aklimiza gelmezdi. ben muhafazakar bi ailenin çıcuguyum. tüm aile 5 kişi ve 4 ü akp ye oy vericek biliyorum. söylediklerinin çoğundaq hakli olsanda bence uslubu birazdaha yumuşatabilirdin diye düşünüyorum çünkü gerçekten kalbi çok büyük insanlar var aralarinda evet twitter bilmezler gazete okumazlar. ama şu var bi çoğumuzdan fazla insanlar buda bi gerçek. söylemek istediğim biz geziciler bunu belirtmek için bile bölünmek zorunda kaldik. lakin o bahsettiğin sitenin güvenliği ahmet abi iskide çalişan mehmet abla bakici ayşe teyze bunlarla empati kurdukmu? bunlara insanliğin nasil bişiy olduğunu gösterdikmi? başi kapali diye ezmedikmi bi çoğumuz? okullardan üniversitelerden dişari atmadikmi? okullarini kapatmadikmi? her neyse empati kurmaksa böyle olur güvenlikçi ahmet abinin ayaklari kokar diye evimize almazssak olmaz. biz ortamalrda takılırken amcamızın oğlu lan bu kariya kıza laf atar diye almazssak. neyse gönülden seninleyim.Yanıtla
  92. Adsız24 Mart 2014 11:03AKP MHP CHP nin mitinglerine katılırım AKP de köyü MHP de samimiyeti CHP de kendimi bulmuşumdur.Yanıtla
  93. Adsız24 Mart 2014 11:04Tebrik ediyorum. Çok yerinde tespitler yapmışsınız ve aynı zamanda alışılmışın dışında helal olsun :)Yanıtla
  94. Adsız24 Mart 2014 11:04yuhh amına kodumun oğlu… Birçok bürokrat bilim adamı eğitimci Akplidir.. Bu tarz vatandaşlarımız tüm partilerde vardir.. Bu yahudi burjuvaların medeni geçinen yobaz zenginlerin kimi lider gormek istediği seçim değildir bu milletin halkın seçimidir. Halkın iradesine saygı duymayan oruspu çoçuğudur.. Tıpkı sizler gibi çarpıtarak yayın yapan aşağılayan kesim gibi..Yanıtla Yanıtlar
  95. tbsc24 Mart 2014 11:11söze başlama şekline bak senden ala oç mu var
  96. Adsız24 Mart 2014 12:35Karşı tarafı eleştirme lafları hep aynı. Yahudi, ermeni vs. Ulan götünden donunu çalıyor adamlar hala yahudisiniz… başka bir güfteniz başka bir besteniz yok. Kerizliğinize doymayın.
  97. Adsız24 Mart 2014 13:14Bu varlığı hor görmemek lazım, kendini kelimelerle ifade edemeyen, savunacak bir dayanağı olmayan bu hülloooo elbetteki küfürle yazacaktır. Ayrıca pek naiftir (!) parayı görünce 180 derece (pi radyan) dönen bürokratları örnek gösterir 😀
  98. Yanıtla
  99. tbsc24 Mart 2014 11:07Süper bir analiz olmuş! Gidip görmüş yaşamışsın yorumlarını yazmışsın sabrına sağlık. Ayrıca yazında herhangi bir aşağılama görmek için ‘olsun herkes çalıyor yine de akpye vericem’ kafasında bir kıtlık gerekiyor.Yanıtla
  100. Adsız24 Mart 2014 11:09Ellerine ağzına sağlık bence çok yerinde bir tespit olmuş.. İnsannın yaptığı yine insana dönüyor,Türkiye malesef sadece İstanbul’dan ibaret değil,işte bizde göremiyoruz malesef ama tayip oralara da gidiyor ve oralardanda oy topluyor neden mi? çünkü oradaki kesimin bir çok şeyden haberi yok ve kendisine söyleneni yapmaya hazır,ama eğer o köylerde ilk sırada bir kütüphane,bir televizyon,bir bilgisayar,bir gazete ve birde internet olsaydı eminim o insanlarımız cahil kalmazdı..Uyan Türkiye aç gözlerini! Paranı çalıyorlar,katilin oluyorlar.Artık uyan…Atatürkçü yarınlara!…Yanıtla
  101. Adsız24 Mart 2014 11:15anlatış tarzı gündelik hayattaki insan konuşmasını andırıyor.ekstra bir çaba yok.direk gözlemler aktarılmış bikaç fikir var.ancak şu da var.bu bir gözlem ve gözlemlerde tarafsız olmaya özellikle çalışılmış.yani yazanın düşüncesini çok net bilmiyoruz ve bir yazı olup herhangi bir ses tonu işitmediğimizden farklı taraflara çekmek çok kolay.mesela fakirler kelimesi.bunu söylerken amaç ve yüklenmek istenen anlam tarafsız olmaya çalışan yazılarda farklı taraflara yönlendirilebilir.o yüzden bu tür yazılarda kullanılması gereken kelimeler çok özenle seçilmeli.saygılarYanıtla
  102. Adsız24 Mart 2014 11:18Mantık güzel ama dikkatimi çeken bir konu oldu, şu kısımda : ” Bu kitleden iç savaş çıkarması çok zor…yumuşak bir kitle…bizim cesaretimiz, kenetlenmemiz, ortak hedefe yürümemiz çok daha kuvvetli seviyede. Biz ölüyoruz ve daha da ölmeye gidiyoruz.Oradan bu çıkmaz…”” biz” ve “onlar” gibi 2 kavram kullanmışsınız. Kusura bakmayın ama başbakan ayrıştırıyor derken siz de pek aşağı kalmamışsınız, belirtmek istedim sadece.Not:Sizin tabiriniz ile “siz”den birisiyim.Yanıtla
  103. Adsız24 Mart 2014 11:18Yazınızı çok, çok beğendim!
    Açık, net, anlaşılır, samimi, üslubu yerinde!
    Çok mühim bir iş yaptınız bence.
    Saygılar.Yanıtla
  104. Adsız24 Mart 2014 11:18Oy kullanmak ülkelerin geleceği hakkinda birseyleri degistirebilseydi kesinlikle yasaklanirdi 2002 deki secimlerin oncesine bakalim dibe giden ekonimi 2001 krizi suni yaratilmis kriz gündemi (cumhurbaskaninin basbakana anayasa firlatmasi ki simdi olan kaset olaylari yolsuzluklar ozaman ciksa kapiya kilit vurulurmus herhalde) adeta ulkeyi mevcut siyasi partilere yabancilastirip bir yenilik adi altinda ki zamaninin medyasinin bile sans tanimadigi bir milli gorus orjinli o donemde bile hakkinda boyunca davasi bulunan bir iktidar gelelim gunumuze tek parti donemlerinden kalma goruntuleri siyah beyaz western tadinda izliyebilen bir anamualefet ve sesini milliyetci olaylarda gurlestiren yavru mualefet gelmistikya bu gune 2002 oncesi olanlar ve 2014 seciminin son duzlugunde 15 tane hukumetide ayri ayri devirebilecek olaylar silsilesi sanki sadece basrol oyunculari degismis gibi simdi kalkip ama biz daha az yedik mantigina girmeye gerek yok ( malesef turk politikaci mantigi) akpye herhangi bir sempatim yok fakat karsisina cikan Sarigul bana 2002 deki basbakani hatirlatti( roller degisilmis gibi sanki) bence secimin kaderini istanbul belirliycek gelicek hukumetin ayak sesleri azda olsa istanbuldaki secimin sonunda duyulmaya basliycak yaziniz ve gozlemleriniz icin cok tesekkuler beyefendinin yazdigi yaziya assagilama olarak bakan taraf benim yazimada akp sempatizanligi olarak bakabilir ama iki yazininda temeli gozlem ve tarafsizlik ilkesidir ( e ama adam gezi parkinda cam kirmadim diyen sarkiciyi yuhaladi — evet gercekler karsisinda taraf olunmalidir heleki gercekler carpitiliyosa) ampulü kapattim uyaniyorum iyi aksamlarYanıtla
  105. Adsız24 Mart 2014 11:20sözüm, buradaki gayet net tespitlere kafa göz dalan, hilalden girip, şaraptan çıkan eleman ve şürekasına.. gerçekler acı geliyor ama böyle.. bunun böyle olduğunu -yani seçmen kitlesinin büyük bir kısmının düşük eğitimli olduğunu- bizzat Enerji Bakanınız ifade etti.. elbette bu zengin eğitimli akp seçmeni yok demek değil, ama onlar da lütfedip gelmezler böyle yerlere, hukka’da takılırlar.. bir de: kişi karşısındakini kendi gibi bilirmiş.. hilalin memelerine bakan sizler gibiler, çünkü başka alternatifiniz yok.. eminim bu metnin yazarı arkadaşın twitterdan meme bakmaya ihtiyacı yoktur.. son olarak: “halkın iradesi” muhabbetini sizinkiler bile yemiyor artık biliyorsunuz değil mi.. ne numaralarla o sözde iradeyi elde tuttuğunuzu uçan kuş öğrendi.. ha keza, halk da kutsal bir varlık değil, neticede Hitler’i de halkın iradesi seçmişti değil mi? aç bırak, cahil bırak, sadaka ver, oy versin, bunun adı da irade olsun.. hadi len.. makarna lafına cin ifrit oluyorsunuz ama çoğunuz makarnacısınız işte.. o “eğitimciler, bürokrat”ları da rüzgarın ters estiği zamanlarda görmek isteriz, bakalım kaçı kalacak.. işin aslı şu: 10 yıl da, 15 yıl da iktidarda olsa bu kafa, muktedir olamayacak.. diktatör oldu, totaliter olacak belki ama muktedir olamayacak.. bizler üstünde hiçbir hükmünüz ve saygınlığınız yok.. küfrünüz bundan, öfkeniz bundan, varsıllaştınız ama saygınlaşamadınız.. bu kafalarla, bu uslupla da hiç şansınız yok.. geçmiş olsun..Yanıtla
  106. Adsız24 Mart 2014 11:23Sizlerin anlayamadığı bir şey var Tayyibi şehirli zengin kültür seviyesi yüksek insanlarda destekliyor Siz kendinizi öyle bişi sanıyorsunuz ama sizinki sadece sanmak .Yanıtla Yanıtlar
  107. Adsız24 Mart 2014 13:16Kaç ihaleye destekliyorlar, ses kayıtlarından anlarsın.
  108. Yanıtla
  109. nlknk24 Mart 2014 11:25Mesleğe göre insan gruplamak???? Nice cv’siz çalışan onurlu emekçi var. Berkin’in annesi, Ethem, Mehmet Ayvalıtaş’ın babası ve daha tanımadığımız birçok örnek. AKP seçmeni dışında herkes plaza insanı /beyaz yakalı mıdır, olmak zorunda mıdır? Bayılıyorsunuz insanları ötekileştirmeye, sınıflamaya.Yanıtla
  110. Adsız24 Mart 2014 11:25aktrol yorumunu ciddiye almayın. aşağılamak, evine bedavadan iki simit götürebildiği için mutlu olan gariban insanları karşısına zorla dikip, “imf’ye borcu sıfırladıık” diye böğürerek dalga geçmektir.Yanıtla
  111. Mert Özer24 Mart 2014 11:27Güzel deneyim olmalı.
    Bu insanların bilinçlendirilmesi lazım. Sürekli eğitim sisteminin kötü olmasından bahsederiz. İşte eğitim sistemi bunun için kötüdür. İnsanların bilinçlenmesi istenilmiyor.Yanıtla
  112. moog24 Mart 2014 11:31cidden çok hoş bir araştırma yazısı olmuş, eline sağlıkYanıtla
  113. eeee24 Mart 2014 11:34Bende meraktan katildim Antalya daki mitinge.Tespitlerim hemen hemen ayni.ya ekonomik ve kultur seviyesi cok dusuk insanlar uc bes kurus icin ordalar yada gozunde dolar isareti agzindan sular akan is sahipleri cikarlari icin orda gorunmeye gelmisler.Mahallenin gencleri abi paramizi alalimda oyle gidelim diye konusuyorlardi.otobusler tutumus yada benzin paralari verilmis.Ayrica dediginiz gibi kimsw konusmanin bitmesini beklemedi.Resmen poz verip ayrildilar alandan.Yanıtla
  114. Adsız24 Mart 2014 11:43″senin Hilal Cebenin memelerine bakmak için kullandığın şu kitle iletişim aracının” diye yazan kişiye;
    1- Nedense bu kitle iletişim araçları söz konusu olduğunda aklınıza “meme”den başka bir şey gelmiyor.
    2- Yazıdan aşağılama çıkarmak ancak önyargı ve dar bakışla mümkün olabilir diye düşünüyorum. ( Şarap ve peyniri bile anlayamamışsınız.)
    3-Yukarıdaki yazıda hiçbir aşağılama yoktur. Gözlemler yalın ve doğru bir biçimde anlatılmış. Bunlar gerçek ve anlatım tarzında da aşağılama yok. Ben şişmanlamışsam ve eşim bana şişmanladın derse beni aşağılamış olmaz. Sen şişmansın seninle sokağa çıkmam, yanında yürümem derse aşağılamış olur. Ama esas olan benimle sokakta yürümesi değildir Önemli olan benim şişman halimden kurtulup sağlıklı olmam için değişiklikler yapması çaba göstermesidir…Kaldı ki şişmanlık bir tercih değildir (kimse yoksul, eğitimsiz, sağlıksız olmak istemez ve bunları seçmez ve bunlar kader değildir)
    Sözünü ettiğiniz 11 yılın muhalefeti bunları ne kadar görmüştür ya da onurlu ve insanca bir yaşam için ne kadar uğraşmıştır???
    Peki 11 yılın iktidarı ne yapmıştır? “Şişman”lar şişman kalsın ve sayıları artsın diye uğraşmıştır. Yapılan tüm yasal değişiklikler bunun kanıtıdır. O mitinge gidenler aşağılanmıştır ama bu yazıyı yazan tarafından değil kürsüde konuşan tarafından. Kurduğu cümleler ve bunların içeriklerine bakarsanız, gerçek olup olmadıklarını biraz düşünürseniz insanları sürekli aptal yerine koyduğunu görürsünüz. Bu da en aşağılık davranıştır.Yanıtla
  115. Adsız24 Mart 2014 11:48Asimilasyon bir eğitim olarak degerlendiriliyorsa bu egitimi almamak ve cahil kalmak demokratik bir hak olmalı.
    Bu analizi yapan arkadaşın bu insanları tanımadığı çok açık ve net görülüyor. Buradaki insanlara git ve misafir ol birgun. Var ise utanma duygun dengen bozulur. İnsanlık görürsün, içtenlik görürsün. Onlar senin işyerindeki, okulundaki yüzüne gülüp ayağının altını kazan cirkeflere benzemez.
    Yazıda yıllardır tanık olduğum ve midemi bulandıran, sempatik gorunmeye çalışarak yeren uslup var. Kınanası…Yanıtla
  116. alper gültekin24 Mart 2014 11:48BENİM BAŞÖRTÜLÜ BACIMA AZGIN DEDİLER!!
    Şaka bir yana, tebrik ettim, gerçekten gitmeyi-kaydetmeyi iyi akıl edip, iyi bir analiz yapmışsın, zevkle okudum.Yanıtla
  117. Ahmet Ertaş24 Mart 2014 11:51Tebrikler vaktine aklına fikrine sağlık.
    Tespitlerine sağlam bir onay milattan önce 350 yıllarından, Platon’dan gelsin :”Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar.””Demokrasinin esas prensibi, halkın egemenliğidir. Ama milletin kendini yönetecekleri iyi seçebilmesi için, yetişkin ve iyi eğitim görmüş olması şarttır. Eğer bu sağlanamazsa demokrasi, otokrasiye geçebilir. Halk övülmeyi sever. Onun için, güzel sözlü demagoglar, kötü de olsalar, başa geçebilirler. Oy toplamasını bilen herkesin, devleti idare edebileceği zannedilir.”Yanıtla
  118. Adsız24 Mart 2014 11:52Bu yazıyı yazan arkadaşımız Facebookunda Kars ta yediği kazın resminin paylaşımını yapmış ve belki parası olmadığı için yemek zorunda kaldığı simiti bir adet poşet ile gizlemeye çalışmış vatandaşımızın poşetine kamerasını sokarak resmini çekmiş. Sonra CV den girmiş, taşerondan çıkmış. Fakirlik, twitter ve facebook kullanamama ile cehaleti tanımlamaya kalkmış. Ajitasyon yapmıycağım, duygulara oynamak istemem. Arkadaşın ütüsüz pantalonundan dem vuran yorumu da ben yazmıştım bunu da belirteyim. Arkadaşımdan cehalet tanımını yaparken bir insanın cebindeki para miktarından, okuduğu okuldan, kullandığı telefon ve üye olduğu sos. pay sitelerinden, gezdiği ülkelerden, yediği ve facede paylaştığı ıvırzıvırdan daha fazlasını harmanlama yapması gerektiğini belirtmek isterim.Birde şu “Bu yazıda aşağılama yok ” diyen tatlı su balıklarına bir söz söylemek istiyorum. Aşağılama olması için insanları farklı kefelere koymanız zaten yetti bile.Çok güzel deneyim olmuş, sosyal gözlem olmuş bilmem ne bilmem ne. Sen şimdi orada birkaç saat geçirdin ve en fazla kaç insanla görüştün kaç insanla konuştun. Nasıl bir analiz yaptın arkadaş. İnsanlara okudukları mezun oldukları okulları, lisans tezlerini, kariyer hedeflerinimi sordun. Eğer tipe bakarak analiz yaptı isen yanlış anlama ama sende bu tiple kapı komşum murtaza dayıya benziyorsun. Sakın yanlış anlama Murtaza dayı çok eğitimli adamdır. Meslek öğrenmek için üniversite okumamıştır ama eğitimli olmak içinde boşlukları doldurarak bir okul kazanıp o okuldan da kendi eğitimi için medet ummak durumunda da kalmamıştır.Bu arada üslubumu beğenmeyenler olmuş ki bu gerçekten hoşuma gitti.Yanıtla Yanıtlar
  119. Adsız24 Mart 2014 12:08Tebrikler arkadaşım. Biraz düşünseler, sadece bu yazı bile aşağılamaya çalıstıkları gruptan çıkmış bir tokat olabilir ve hatalarını anlayabilirler. Ama, okudukları köşe yazarı buna değinirse, ya da mujdat gezen twit atatsa 😉 kendi başlarına beceremezler. Bu da aşağılamaya konusuna kapak olsun.
  120. Adsız24 Mart 2014 12:47Adamı eleştirmeye ezberle başlamış ezberle bitirmişsin. Asıl sen ne biliyorsun karsta kaz yiyip paylaştığını.Adam insanların eğitim seviyelerine atıfta bulunmuş ki haklıdır… adam ustalık seviyesinde meslek öğrenniş olabilir ama hayatında demokrasi, özgürlük, emeğin karşılığı gibi somut olmayan ce ortalama bir entelekyitüel birikim isteyen şeyler yok. Tayyip giderse din de elden gider sanıyor. Başörtüsü takmazsa Cehennemde yanacağını düşünüyor… bunu reflekslerinden anlıyoruz. Hırsızlıktan, zulümden, betonlaşmadan başka bir dünya mümkün. Göt yalamayın artık. Yeter.
  121. Adsız24 Mart 2014 13:17Milletin ne yaptigindan, ne dusundugunden, nasil yasadigindan size ne? Bunlar onlarin tercihi. Ozgurluk ise hedeflenen bu da onlarin hakki. Siz oturup onunuze konandan fazlasi ile beslenebilmenin caresine bakin.
    “Fikir ozgurlugu ama benim gibi dusunuyor ise” diyen bir insan cahil olmakla kalmaz mantiksiz ve bencildir.
  122. Yanıtla
  123. Adsız24 Mart 2014 11:52evet CHP mitinginde
    herkes yüksek lisans kalitesinde zati.
    Sarıgülün muabbetlerini etrafının tepkilerini şöyle bir araştır yutubdan.bu biziz, akp chp farketmez, atatürk, abdulhamit, kılıçdaroğlu menderes, demirel, apo, kenan evren vs.
    kahramanlara, reislere, komutanlara vs. ihtiyacımız kalmadığı, birey olduğumuz zaman ancak,o işinde bi 300 yılı falan var.Yanıtla
  124. Adsız24 Mart 2014 11:55hadi sizde poz verin de görelim, olsun varsın poz verme olsun 2 milyon insan oraya poz vermeye geldi, mesaj vermeye geldi. Mesaj gayet açık ve net oraya gelen 2 milyon İstanbullu ve gelmeyenler gelemeyenleride katarsak yine sonuç seçimlerde yine İstanbulu AK parti kazanacak.Yanıtla Yanıtlar
  125. Adsız24 Mart 2014 12:402 milyon degil; 20 milyon 20! Goz var izan var kardesim. Miting alani belli, doluluk orani belli. Atin da az atin ya.
  126. Adsız24 Mart 2014 13:25Doğrular, gerçekler kafa sayısıyla değişmez, Einstein’dan önce kütle çekimini uzay-zaman bükülmesi olarak açıklayabilen kimse yoktu, tek bir adamın gerçeği görmesi karşısındaki yüzlerce kişinin yalana inanmasının üstesinden geldi. Aç,cahil kalabalıklar ancak diktatörlerin oyuncağıdır, ileri görüşlü, çığır açan insanlar bu kalabalıkları umursamaz, asıl olan gerçektir, sayılar değil, sizler ergen zihinlerinizle fanatik inançlarınızla elbette bir HİÇSİNİZ!
  127. Yanıtla
  128. Adsız24 Mart 2014 11:57helal olsun, çok güzel bir yazı olmuş. bu insanların ne kadar boş olduklarını anlatmak gerek sürekli bu şekilde..Yanıtla Yanıtlar
  129. Adsız24 Mart 2014 12:35sizin adınıza öyle utandım ki anlatamıyorum, ne kadar yazık..
  130. Yanıtla
  131. Adsız24 Mart 2014 11:57ezan okunmuştur millet ondan çıkmıştır dingilYanıtla Yanıtlar
  132. Adsız24 Mart 2014 12:12makaracı takaracı öküzler de senin partinin adamıydı dingil…
  133. Yanıtla
  134. Adsız24 Mart 2014 12:01Çok teşekkürler. Elinize, ayağınıza sağlık. Bravo, çok güzel bir yazı.Yanıtla
  135. Adsız24 Mart 2014 12:02Tayyip ERDOĞAN’ın dışında ülke yönetecek bir lider varmı ki sen bunları yazıyorsun koçum,hem yazdıkların gözlem ve tespit değil sen ve senin gibi düşünenlerin önyargılarıdır.Kendinizi fanatizmden ve bağnazlıktan arındırın olayları Tayyip ERDOĞAN’ı,iktidarı ,seçimleri ve halkın lidere yönelen teveccühünü ondan sonra değerlendirin.Haaa birde kuş beyniniz şunu bir türlü almıyor.Bu adama ve yönettiği ülkeye İngiltere,Amerika,Almanya,Fransa,İsrail,Mısır ve despot gayri islami amerikancı arap yönetimlerinin hepsi ve İsrail ve Amerikanın kuklası Fethullah ve Türkiye’nin çapsız muhalefeti karşı ve siz niye böyle bu diye hiç sorgulamıyorsunuz.Yanıtla Yanıtlar
  136. Adsız24 Mart 2014 13:09birkac soru sorayim o zaman, cevaplarsaniz sevinirim. acaba 17 aralik surecinden hic mi etkilenmediniz? tum bu ses kayitlarinin montaj olduguna mi inaniyorsunuz? eger buna inaniyorsaniz, ozel bir sebebi var midir? bu konularda teknik bir bilgiye sahip misiniz?
  137. Yanıtla
  138. Adsız24 Mart 2014 12:02Analiz adı altında, oradaki insanları anlarmış gibi yaparak aşağılamak gerçekten şeytanın bile taktirini toplamıştır.Fakat benim dikkatimi çeken ‘Bizi ayırdı’ , ‘İnsanları bölüyor’ diye tabir ettiğin o şahsın yaptığını; onların kitle, bizim kitle ayrımcılığıyla siz daha çok yapmışsın.Tavsiyem olmayan yapıcılığınızı,olmaya çalıştığınız insanı tamamlamakta kullanın. Gidin afilli bir kaç kitap okuyup diğer insanları cahil olarak adlandırın mesela ya da şarabın yanında hangi peynir iyi gider onu düşünüp alkol kullanmayanları gerici olarak falan da fişleyebilirsiniz..Yanıtla
  139. Adsız24 Mart 2014 12:03vallahi benim de aklıma gelmişti…yüzbinlerce insanın gittiği mitinge karşıt görüşlü birinin gidip olayı yerinde görmesi gerekiyordu ve siz bunu akıl eden kişi olmuşsunuz. gittikçe insanların birbirinden koptuğu farklı düşünen insanların ötekini anlamak istemediği bir ortamda zihin açıcı tespitlerle dolayı yazınızdan dolayı tebrikler.
    Ne yazık ki AKPye oy veren insanların çoğu cahil bırakılmış kişiler. İnsanın etrafında olanları anlayabilmesi için en azından gazete kitap okuması veya farklı kişilerle mutala etmesi gerekirki yargılama yetisine sahip olsun. ama bu kitle bunları yapmaktan muaf bırakılmış. bu son 10 senenin meselesi değil elbette ama bugün gelinen noktada iyice birbirinden kopan yüzde elli diye farklılaşan insanların geldiği son durum. Onları anlamak için onlarla konuşmak gerek ama bunu yapan, yapmaya cesaret eden var mı? en azından benim çevremde yok.Yanıtla
  140. Adsız24 Mart 2014 12:05Ee sonuç ne ne diyorsun yani önemli olan o. Bunları bizde söyledik 10 yıldır ve her fırsatta söylemeye devam ediyoruz .. senin çözümün ne ..Yanıtla
  141. Adsız24 Mart 2014 12:06Tayyip istese kocami bosarim zihniyetiyle seçilen tayyip nasil iyi yönetebilir bu ulkeyiYanıtla
  142. guloz24 Mart 2014 12:06Türkiye’de bu kitlelerin devrimi yapması için uğraşan insanlardan biriyim. Hep bu insanlara yapılan “aptal, cahil” yaftaları ile karşı karşıya kaldım. ancak bu yazıda her türlü önyargıdan arınarak güzel bir gözlem yapılmış. belki çözüme ulaşılamamış, ne yetişkin pedagojisi var, ne de bu insanların “devrim” dediğimiz meseledeki rolü kavranmış. ama olgu ortaya konulmuş, bu bile güzel.Yanıtla
  143. Adsız24 Mart 2014 12:08Tayyip bir Amerika projesidir. Bunu boyle kabul edin…Yanıtla Yanıtlar
  144. Adsız24 Mart 2014 12:46Sen de ananın onun bununla yaptığı bir projesin sanırım 🙂
  145. Yanıtla
  146. Adsız24 Mart 2014 12:08daha çok asır analiz yapmanız lazım bu milleti tanımak için 🙂 bu da olmamış:) sizin anladığınız şekilde olaydı eskiden olurdu entellektüel kardeşler :))Yanıtla Yanıtlar
  147. Adsız24 Mart 2014 12:47Olsaydı zaten böyle ezik davranmazlardı :))
  148. Yanıtla
  149. mmt yil24 Mart 2014 12:10hayatımda okuduğum ki yarısına gelmeden bıraktım, en saçma gözlem. neymiş yutkunarak simite bakıyolarmış da beslenemeden boyları kısaymışşoğlum siz nasıl bi dünyanın insanısınız lan?gerçek gerizekalılar sizsiniz.bu adamlar belki cahil ama biraz beyni olan bilir ki yarı cahillik (siz) çok daha tehlikelidir. akp seçmenlerinin içinde zengin fakir twiter kullanan hiç işi olmayan insanlar var. tıpkı chp de mhp de olduğu gibi..neyse laf anlatmaya bile deymeyecek kadar boş bir insna olduğun iki üç cümlenden belli..o gizli sinsi aşağılamalar fark edilmiyor zannetmeYanıtla
  150. Adsız24 Mart 2014 12:12Bahsettiğin kitle sanki sadece ak parti’de varmış gibi bir izlenim bırakmışsın.Yani chp ve mhp’ye oy veren fakir,aldığı üç kuruşa muhtaç,günde 10 12 saat çalışıp cv nedir bilmeyen insanlar yok mudur? Sizin gibi tepeden inme anlayışlar hiç bir zaman anadolu insanını anlamadı ve anlamayacak.Sen buraya bu kadar açıklama ile seçmen tarifi yapmışsın ya HADİ GEL şimdi bana 70 senedir CHP’ye oy veren %22 23 lük kesimin neden hala chp’ye oy attığını açıkla ? Atatürkçülük ? Kemalistlik ? Cumhuriyetçilik ? bırakıcaksınız arkadaşım bu işleri isteyen istediğine oy verir bir kendinizi akıllı sanmayın insanları da küçük görmekten vazgeçin size şarap ve peyniriniz ile keyifli dakikalar dilerim.Yanıtla
  151. Behiye Aylin Akayoğlu24 Mart 2014 12:13Şimdi yazıda hiç bir aşağılama olmadığı halde hadi kendince haklı bir sebepten aşağılanma hissetti diyelim, o zaman bu insan biliyor ki aşağılanma kötü bir şey. Neden çıkıp geliyosun bir de yazıyı yazanı hilal cebecinin memelerine bakmak için açtığın o hesap diyerek aşağılıyosun. yani bu nedir ? Madem büyüklük göstericen yazıda kendince bi kısım aşağılanmış insanı kurtarıp adamlık yapıcan niye gelip adamlıktan çıkıp yine sende karşındakini aşağılıyosn hem de açık açık ! Ayıp gerçekten. Ayrıca fakir, makarnaya muhtaç gibi tabirleri aşağılanmak olarak alan varsa en aşağı insan kendisidir. Çünkü kendisi fakirliği aşağı görendir ve de bu en çirkin zihniyet göstergesidir !
    Ellerine sağlık arkadaşım. Öyle güzel bir yazı yazmışsın ki, doğru kelimeleri resmen cımbızla çekmişsin. Aslında insanları kırmamak için içinde öfkeni sıkıp, tutup öyle güzel şeyler yazmışsın ki. Arada elbet kenetlenmek-kılıçdaroğlu gibi kelimeleri ve kanıtıyla devamlı ortamdan ayrılanların halini görünce bir kaç kişi kendine yediremeyecek rahatsız olacak, bir yerine dokunacak haliyle sana kızacak sövecek, seninde bunları hiiiç dert etmeyeceğine eminim. Zaten yorumları denetlemesiz olarak alman her şeyi açıklıyo. Bir yere adsız olarak yorum bıraktım, orada da dediğim gibi biz haklı konuşan, adam gibi adam olup olayları çarpıtmadan gözümüze seren insana laf gelirse (aşağılamışsın gibi) işte böyle kenetleniriz, 1 yoruma onlarca cvp veririz… İşte anlattıklarının en basit kanıtıda budur.Yanıtla Yanıtlar
  152. Adsız24 Mart 2014 12:51Anlayacağı dilden cevap vermek istedim sevgili Hello Kity. Bizim orada bir söz vardır sevgili York Düşesi. Sana kaba gelmesin diye Türkçe harfleri çıkardım “El yumrugu yemeyen kendi yumrugunu balyoz sanırmıs”
  153. Yanıtla
  154. Adsız24 Mart 2014 12:13Insank insana kirdiriyorlar hepiniz adsiz yazmissiniz ama cogunuz hergun ayni vapura hergun ayni metrobuse kosan insanlarsiniz..birbirinizle mac izleyen benzine ota boka zam gelince beraber kizan insanlarsiniz…bakin benim ailem 2000 krizi kurbanlarindan ha daha evvelde oyle pek parlak bir durum yoktu ama huzurluyduk babam esnaf annem ev hanimi 2 kardestik ..kemer skardık ev kira borc harc okul..ama ay sonu gelirdi..simdi 3 ay sonu gelmiyor bakin kredi kartlarina bakin borclara bakin refah icindelik icin degil ev gecinsin diye…ve evet belki bir ferahlik geldi size yollar yapildi..ama yapilan zamlarla..cehepe akepe anlamam hepsinin eli cebimizden geciyor..bir gecede birlesip kendilerine zam yapan adamlar icin ben komsumu arkadasimi kiramam..sizde kirmayin…Bu arkadas bu yaziyi guzel yazmis kotuleme yok kotuledigi halki ac birakip oyunu satin almak…Halk calisiyor cok calisiyor sabah 5te baslar isiklar yanmaya…kapilar acilir insanlar neredeyse gece doner eve..ve cogunun derdi ay sonunu getirmek makarnaci komurcu diye kotulemek bizi daha iyi yapmaz..nekadar kopmusuz biz zincirde en zayifimiz kadar gucluyuz..cocugu usuyen ac ana varken birbirini hor gormemeli insanlar..ha en kizdigim isine gelmeyen herseyi gezi herkesi terorist ilan etmesi..senden olmayani kabul etmeyi ogrenemedin ofke hitabet sanati dersin degil be abicim…sefkatle bakican …koyun degil insan yahuYanıtla
  155. Adsız24 Mart 2014 12:16Kimsenin koyun gibi götürüldüğü falan yok, yanlış anlamayın ama esasen bu eski CHP mitinglerinde vardır yıllar öncesinde. Ne para almaya ne başka bir amaçla gidiliyor bu mitinge, ben de bizzat şahidim tıpkı bir konsermişçesine çoşkuyla giden insanlar gördüm. Bunlar RTE’yi orta sınıfın temsilcisi, bir nevi haklarının savunucusu gibi gören insanlardır. (Burada orta sınıfı aşağılamak gibi bir kaygım yok, ben de bu sınıfa dahilim.) Ancak hala Sarıgül kitapçıkları evlere yanında çay hediyesiyle geliyorsa bu karşılaştırmayı tekrar gözden geçirmek gerek, kim aşağılıyor kim aşağılamıyor. RTE’nin helikopter gözlemini aktarıp talimat vermesi neden gerçekten de dışarda kalanlara fayda sağlamak için olmasın? Bu neden illa ki bi aşağılama olarak görülüyor? Mitingden erken ayrılmaların çoğunun sebebi mitingin geç başlaması, başbakanın uzun konuşması ve kalabalığın da etkisiyle insanların eve bir an evvel dönmek gibi makul bir karar vermeleridir. Kimse gösteriş için güzel sıcak evini bırakmıyor hiç merak etmeyin.Yanıtla Yanıtlar
  156. Adsız24 Mart 2014 12:23Vallahi bizim eve de kadir topbas gecenlerde kahve yollamis. Buyurun gelin birlikte icelim…
  157. Adsız24 Mart 2014 12:40Valla kardeş hepsi aynı. Ben ne yazık ki yazar ne kadar kaçınmaya çalışsa da yazıya dahil olan tek taraflı bakış açısına karşıyım sadece. Kahve taze miydi bari? Afiyet olsun..
  158. Yanıtla
  159. Adsız24 Mart 2014 12:16almanyada türk kökenli bir ögretmen olarak bu yaziyi kiniyorum…ve sadece tek tarafli oldugunu düsünüyorum… yahu siz türkiyedekiler ne istediginizi biliyormusunuz????? 20 sene önce türkiye nasildi??? geriyemi dönmekmi istiyorsunuz?? ekonomi tam iyiye gitmisken eylemciler sayesinde neoldu???? facebookta, twitterde, youtube da erdogan ve akp icin okadar yalan haberler cikarildiki adamcaz kapattirmasinda ne yapsin??? cok güzel yapmis…. yapiyorda!! ellerine saglik!!! siz kendiniz kasindiniz!!! aleviler, kürtler, ermeniler hepsi erdogan sayesinde hak sahibi oldular…. adam yerine koyuldular….sizleri rahatsiz eden sadece erdoganin dindar bir adam olmasi. icinde allah korkusu olandan kimseye zarar gelmez…tam tersi eylemcilerden, millete ve devlete zarar verenlerden insanlara zarar gelir…..tamam erdogan belki her zaman dogru kelimeler kullanmiyor…okadarda olsun…..diyerleri kullaniyorlarda neoluyor……söyle bir disdan bakinca hiristiyanlarin yahudilerin tam istedikleri oluyor……icten karmasik, ekonomisi batmis bir türkiye….süpersiniz devam edin……bravo….Yanıtla Yanıtlar
  160. Adsız24 Mart 2014 12:28Almanya’da Türkçeyi düzgün kullanmayı unuttuğunuz hatta belki daha da kötüsü düzgün bir yazıma vakit ayırmayı gereksiz bulduğunuz anlaşılıyor. Ben de 1 yıl Almanya’da yaşamış biri olarak size söyleyebilirim ki oradan ne yazık ki Türkiye’de yaşayan bizleri anlamanıza imkan yok; ki bunu yazınızda da açıkça genel olumsuz bakışı görebiliyoruz. Etraflıca bir yorum yapamayacak konumdayken bu şekilde Türkiye’yi Türk insanını dışlayan bir yorum yazmadan önce bir dahaki sefere bir kez daha düşünmenizi tavsiye ediyorum.
  161. Caner KALELİ24 Mart 2014 12:45Almanya’ da yaşadığınız için burada Türkiye’ nin ne halde olduğundan haberiniz bile yok. 20 sene öncesinden ve bugünden bahsedecek olursak bana bilimsel gerçekler ile konuşmanız gerekiyor. Bu ülkenin kişi başına düşen milli geliri ? Dış borcu? İthalat ve ihracat rakamları ? Tarım ? Üretim ? Teknoloji ? Üniversite haçları ? Sağlık harcamaları ? Başbakanın bir konuşmasında kişi başı gelirin 3000$ olduğunu açıkladığını ve o sırada asgari ücretin 865 TL olduğundan haberiniz bile yok. Çok kısa bir örnek veriyorum, daha yeni seçim reklamı daha devam ediyor televizyonlarda. Bir öğrenci, Ankara’ da yaşıyormuş, Konya’ da okuyormuş. hergün hızlı trenle gelip gidiyormuş. Lafa değil icraata bakarmış. Sen biliyor musun Konya – Ankara hızlı tren bilet ücretlerini. Ha ben sana şimdi rakam vereyim. 35.00 TL, şimdi hesapla bakalım. Haftanın 5 günü okul var, bir ayda 4 hafta var gün eder. 35 x 2 = 70.00 TL sabah gidiyor akşam geliyor. 70 x 20 = 1400 TL, şimdi bu kızın babası, asgari ücretle geçiniyor, hanımıda haftanın 3 günü temizliğe gidiyor. 80.00 TL aldığını varsayım temizlikten. Ayda eder 960.00 TL 865.00 TL asgari ücret 1825.00 TL yapar, şimdi harcamaları çık. Ev kirası 600.00 TL Kaldı 1225.00, mutfak harcamaları 200 TL de hadi en kötü. 1025.00 TL doğalgaz 200.00 TL (Aylık hai geçerde en kötüsünden söylüyorum.) kaldı 825.00 TL elektrik faturası 100.00 TL etti 725.00 Su, 50 Tl kaldı 675.00 TL e hadi gelelim kızın harcamasına… O hani çok bahsettiğiniz icraatteki çok hızlı tren -1400.00 TL şimdi hesapla 675.00 TL den 1400.00 TL çıkarsa kaç kalır. E bu hesaba göre, ya kız orospuluk yapıyor, ya anası… Ya da babası çalıştığı işin yanında pezevenklik yapıyor… Hadi cevap bekliyorum ? Bu arada geri kalan -725.00 TL yapar, sen gönder Almanya’ dan….
  162. Yanıtla
  163. arbilin24 Mart 2014 12:17Çok sevgi dolu, ideolojilerin bile insana hizmet için yola çıktığını hatırlatan bir gözlem…Yanıtla
  164. Adsız24 Mart 2014 12:17Haremlik selamlik ise bu miting sen nereden gördün kadinlarin gözündeki *güce olan* sehveti?Yanıtla
  165. Behiye Aylin Akayoğlu24 Mart 2014 12:17ayrıca adam hiç bir satırında akp ye oy veren fakirdir işsizdir cv’sizdir falan dememiş, o körü körüne hiç bir şey göremeyeceği halde, hayatında 2-3 kez istanbul ve deniz görmüş insanların oraya gelmesinden bahsetmiş, cv’siz makarnaya muhtaç diye bahsettikleri insanlarda oraya gelenlerin %90ı. Ya bu çok net yani. Burada da söyliyeyim cv’siz olmak ve makarnaya muhtaç olmak aşağı bir durum değildir, bazı insanları o şekilde yani makarnaya muhtaç görmekse aşağılamak hiç değildir ! o şekilde gören asıl en aşağı insandırYanıtla
  166. gezilecek yerler24 Mart 2014 12:19Güzel bir derleme yapmışsınız fakat bazı tanımlamalarınız aşağılayıcı olmuş. Bu tanımlamalar nedeniyle bu adam bunları kullanıyor farkında değilsiniz.Yanıtla
  167. Adsız24 Mart 2014 12:19Bu yaziyi yazan arkadasim gozleminden oturu tebrik ediyorum. Yazinda hicbir asagilama ve hakaret mevcut degil. Insan bilimlerini ve hatte pozitif bilimleri kullanarak cok yerinde bir inceleme yapmissin. Keske yazinin mesaji gitmesi gereken yere ulassa fazla gec olmadan. Turk halki adina da kendi adima da tesekkur ederim . Emegine saglik.Yanıtla
  168. Adsız24 Mart 2014 12:21Buna analiz diyen beyinsizlerin CV’lerini gerçekten merak ettim. Kusura bakmayın ama burada analiz falan değil, bir dolu saçmalık görüyorum.Bu ülkede demokrasinin önündeki en büyük engel sensin, senin beyinsizliğin. Senin gibiler oldukça bu ülke daha çok AKP gibi, CHP gibi partilerle yetinmek zorunda kalır.Yanıtla
  169. Adsız24 Mart 2014 12:23Zaten chp, mhp seçmeninin orta yaş kesimi de elinde viski bardağı röpteşambırıyla geziniyor malikanelerinde. Orada gördüğünüz, bahsi geçen tabakanın tembel, hiç bir değer yargısı olmayan kesimi ve bu kesim yüzünden menfaati uğruna, aç kalmak pahasına vatanına onuruna leke sürdürmeyen asıl emektar kesimin de aşağılanmasına sebep oluyor.
    Gözlem fikri ne kadar mantıklıysa, gözlemleme yetiniz bi’ o kadar vasat kalmış.Yanıtla
  170. Adsız24 Mart 2014 12:24Sizden pek kalmadı sanıyorduk biz ya. Mutluyduk bu yüzden. Simite yutkunarak mı bakıyorlardı abi? Hmm. Peki.Yanıtla
  171. Adsız24 Mart 2014 12:28tebrik ve takdir… keşke muhalefet yapabilseydi bu değerlendirmeleri. ve bir de sonrasında gidip o muhitlerdeki insanlarla görüşseydi, insan yerine koyarak anlatsaydı durumu.Yanıtla
  172. Caner KALELİ24 Mart 2014 12:30Çok güzel yazmışsın ve aktarmışın, sağol güzel dostum, kardeşim, ağabeyim…. Allah razı olsun senden. Benim hep merak edip yapmak isteyipte yapamadığım şeyi yapmışın. Bu yazını elimden geldiği kadar yaymaya çalışacağım. Ben zaten bunu yapmadanda biliyordum, tespitlerim az çok doğruymuş fakat tabiki ilk gözlemden direk kaleme dökülünce benimde eksik tespitlerim çıktı ortaya. Emeğine çok saygı duydum. Sağol varol.Yanıtla
  173. My Myoclonia24 Mart 2014 12:33Onları da anlıyorum, sizi de anlıyorum. 38 yaşındayım, ömrümün yarısını öyle, yarısını böyle geçirdim. Hala bir yarısı öyle, diğer yarısı böyle.Bayramlarda ailemin yanına gidince üzülmesinler diye kılarım bayram namazını. Annemin hayır duasını ister. Güzele maşallah der, hayır dualarına inşallah derim. Belli etmemeye çalışırım öteki tarafımı dışlamasınlar diye.
    Diğer taraftan, İstanbul’a dönünce etkinliklere katılır festivalleri takip ederim. Dünyayı gelişmeleri anlamaya çalışırım.
    Onlara da belli etmemeye çalışırım öteki tarafımı dışlamasınlar diye.Ben böyleyim ama kızımın fikri hür, vicdanı hür, kültürlü bir insan olarak yetişmesini istiyorum.Yanıtla
  174. Adsız24 Mart 2014 12:36Öncelikle ellerinize sağlık.
    Sayfayı başka bir arka plan rengi ile değiştirebilir misiniz?
    Bordo üzerinebeyaz yazılar okurken gözlerim kör oldu 🙂
    Yaptığınız tespitlere kısmen katılmakla beraber muhtemelen bulunduğunuz ortamda belki de kalabalığın çok küçük bir kısmıyla muhattap olduğunuz için yapmaya çalıştığınız örneklemenin çok sağlıklı olmayacağını düşünüyorum.
    Yazınızı böyle bir amaçla yazmamış olduğunuzu bilmeme rağmen fark etmeden ötekileştiren, mizahi de olsa bu insanlarımıza yukarıdan bakan bir dil kullandığınızı düşünüyorum.
    Umarım bu güzel çalışmanıza devam edersiniz.
    Saygılarımla.Yanıtla
  175. Adsız24 Mart 2014 12:36Tamamen aşağılama kokan yorumlar. Çok merak ediyorum hiç mi değişmeyecek bu adamlara olan tavrınız. 1950 lerde çarıklı ve sarıklılardı. 2014 yılında ise bi parça ekmeğe muhtaç zavallılar lağım fareleri di mi?? RTE nin prim yapan konuşmalarında özellikle belirttiği chp kafası maalesef bu . bu tavrınızı birakın artık . Bu ülkede medenileşmeyi ve çağdaşlaşmayı Cumhuriyet balolarında 10. yıl marşı söylerken kadeh kaldırmak olmadıgını anladığınız zaman bu insanlara gerçek umut olursunuz. Sürekli polisle çatışma halinde gaz bombalarının her bi tarafı sardıgı görüntülerinizde insanlar sadece şiddet ve acı görüyor. sizde takdir edersinizki bu o insanlara rol model olmuyor.Yanıtla Yanıtlar
  176. Adsız24 Mart 2014 12:52Napalım hocam? Eli palalılara mı bırakalım memleketi? Medeniyeti nerede arayalım? Nerede bulalım?
  177. Yanıtla
  178. Adsız24 Mart 2014 12:37Tebrikler ve teşekkürler.Yanıtla
  179. Adsız24 Mart 2014 12:40iyi etmissin, gitmis, nabzi yoklamis, insanlarin sebep-sonuc iliskisini incelemissin.Yanıtla
  180. Adsız24 Mart 2014 12:41şahane bir yazı olmuş. elinden geldiğince güzel gözlem yapmışsın. sadece genel görünüşlerinden yola çıkarak yaptığın için maddi durumu olmayan insanların altını baya bir çizdiğini düşünüyorum. gerçekten maddi durumu olmayabilir ama hepsinin mhpli veya chpli veya bambaşka bir partili komşusu da vardır eminim ki. politik görüş veya orayı para için doldurmak kişinin tercihidir gibi geliyor bana. ha keza hayat şartları kişisel eğitimi etkilememeli. eğer etkiliyorsa da bu şahsın değil, devletin ayıbıdır bence.Yanıtla
  181. Adsız24 Mart 2014 12:44Ben uzun zamandır böyle uyduruk yazı görmedim. yılmaz özdilin yandan yemişi gibi..simite yutkunarak bakıyorlar he vaay anam vaay ..tayyip erdoğan sizi daha çok yer..Yanıtla
  182. Adsız24 Mart 2014 12:44Bilgisayar mühendisi, hukukcu arkadaşlarımız hani sizin seneler önce yok sayıp asagilayip okullara almadiginiz kitle varyaaa! Biziz o! Cebimizde telefonumuzda var internetimizde twitterimizda var instagramimizda. Kaldiki bu cok buyuk bisey degil yuregimiz var aklimiz var evvellallah. Senin gibi o bakici kapici dediklerinle 30 yasina gelip ilk defa karsilasmis değiliz onlarla ayni sofradan geliyoruz. Bilmem anlatabildim miii şarapci kardes!!!!Yanıtla Yanıtlar
  183. Adsız24 Mart 2014 12:54O zaman aç gözünü kardeş. Bunlara rağmen şakşak alkış tutuyorsan da o telefonu kır at. Senlik iş değil demek ki…
  184. Adsız24 Mart 2014 12:57Aklin varsa o zamanki yanlislari gorduysen simdikileri de goruyor olmalisin. Bu kadar olayin ustune hirsizlik yok, butun hepsi yalan diyebiliyorsan ben de sadece sana insaf et ve Allah’in adaletine kalbinde yer ver derim.
  185. Adsız24 Mart 2014 13:28″de” ve “da” ları ayrı yazalım lütfen, oradaki “ki” ler de ayrı yazılacak..
  186. Yanıtla
  187. Aykut Durgun24 Mart 2014 12:45Cok tesekkurler bizlerle paylastiginiz izlenimler icin. Analize katilip katilmamak ya da siyasi tercihlerimizin ne oldugu onemli degil burada. Bunun cok daha otesinde “INSAN” in asl oldugunu anlamak zorundayiz. Bu insanlarin ideolojik etkilenimlerinin arka planini anlamayip tipik “Beyaz Turkler” olarak , etrafimiza duvarlar orerek, bu insanlari ve diger etnik koken farkliliklarini dislayarak varilacak yer RTE ye katlanmaktir. Tasranin, varoslarin, itilmis-kakilmislarin sesi oldugu imajini korudugu surece ne AKP’yi ne de RTE yi def edemeyiz. Bu ise burada anlatilan insanlari anlama cabasiyla olur.. Tekrar sagolunYanıtla
  188. Yavuz kaya24 Mart 2014 12:47Ben hayatımda böylesine aşağılayıcı bir yazı okumamıştım. Bu yazıyı yazan sen onursuz yaratık!.. Sen gerçekten insan mısın?..Yanıtla
  189. Adsız24 Mart 2014 12:50Tekin Öztop Herşey soyadında gizli..Yanıtla
  190. Adsız24 Mart 2014 12:50İnsanların hayatları hakkında en ufak bir bilgin bile olmadan dış görünüşe bakarak ne güzel analiz yapmışsın öyle. Zaten analiz kelimesini bu şekilde anlaman senin nasıl bir cahil olduğunu ortaya koyuyor. Sen senin gibi insanlara AKP gece gündüz dua eder, sizler olmasaydınız zaten AKP olmazdı. Hiç durmayın bu kafayla devam edin :)Yanıtla
  191. Adsız24 Mart 2014 12:51Ha sen bundan sonra çıktığın yola, gittiğin yere dikkat et.. Gömerler seni biryerde haberin olsun.Yanıtla Yanıtlar
  192. Adsız24 Mart 2014 12:57Bunu adınla soyadınla mekanınla yaz da gömeceğin yere biz de gelelim. Öyle çakallıkla olmuyor
  193. Yanıtla
  194. Adsız24 Mart 2014 12:52Teşekkürler.Yanıtla
  195. Adsız24 Mart 2014 12:5725-30 dakikada orada bulunarak 2 milyon insanı çözmen olayı 8-10 fotoğraf ve 3 satırla özetlemen ne kadar yanlı ve ne aşağılık olduğunun göstergesidir..bakalım oradayken bağırsaydın ya ”hırsız var”diye de bi cesaretini görseydik….küçümseyici bir tavır aşağılayacı bir zihin yapısıyla ancak senin gibi ler inanır bu konuşmaya…sizde tutun bkalım otobüs kaç kişi gelecek..bi boyunuzu görsek…çapulcu donkişothlar sizi…Yanıtla Yanıtlar
  196. erman sezmiş24 Mart 2014 13:14bu adam en güzel cevabı biraz da sert ama asla baslıktakinden daha sert olmayan bir üslüpla vermiş “ukala”, “küstah” yazar arkadasa.
  197. Yanıtla
  198. Adsız24 Mart 2014 12:57Terbiyesizlikleriniz saymakla bitmez.
    1) Sizin ne işiniz var Ak Parti mitinginde, kafanızda Erdoğan şapkasıyla, casus musunuz, ajan mısınız?
    2) Twitter kullanamazlar diye eleştirdiğin adamlar bu ülkenin öz evlatları. Öyle internetteki iki barona vatanı satacak tipler değil.
    3) Eğitimsiz dediğin halkla on bir yıldır iktidarda bu parti. Aklınız varsa, çok eğitimli idiyseniz, hani twitter falan da biliyorsunuz e bir seçim kazanaydınız be kardeşim. Hala aynı boş numaralar. Siz eğitimlisiniz ya o yüzden sen onların mitingini merak edip gidiyorsun, onlar seni ipine takmaz bile.
    Cahil, lümpen, elit olamaya çalışan Beyaz Türk’sün ve bu halkı hiçbir zaman anlayamazsın. Anca böyle seçimden seçime yazı yazıp, yalancıktan sosyoloji kasarsın. Güçlü onlar, kazanan onlar. Yazık sana. Ezik sensin, güçsüz sensin. Yıllardır ezdiler sizi de bir şey beceremediniz. Hahahaha. :))Yanıtla Yanıtlar
  199. Adsız24 Mart 2014 13:02Cebinden parası çalınan, din ile suistimal edilen, seçim kazanmayı fallik bir hazla karşılayan ve keriz olan sensin bi de hahaha yazmış. Ezdiler tabi. Senin gibi göt kılları oldukça da ezerler. Devam.
  200. erman sezmiş24 Mart 2014 13:15bu da kral(!)a cıplak oldugunu hatırlatan bir paragraf olmus.
  201. Yanıtla
  202. Adsız24 Mart 2014 12:58Eminim sen giderken kolunun altında gazeteyle gitmişsindir. Biraz okusaydın da birşeyler öğrenselerdi bari. Ama onlar simit ve su şişelerine baktıkları için seni de dinleyemezlerdi. Belki de cinsel olarak uyarıldıkları için sana yeterince ilgi gösteremezlerdi. İnsan karşısındakini kendisi gibi zannedermiş. Bize kendini anlattığın için sağol. Ama kimsenin senin basit ve cahilce yorumlarından öğrenebileceği birşey yok. Götü boklu twitter mı şimdi özgürlük platformu oldu? Emin ol o insanlar twitter’a girmezlerse hiç bir şey kaybetmezler. En fazla bir kaç küfür ve birkaç yalan haber okumamış olurlar.Yanıtla Yanıtlar
  203. Adsız24 Mart 2014 13:07bu oğlan çocuğu 2 milyon içinde birini bulamamış ya ondan asıp kesiyor.. her cahape mitinginde buna ford culuk yapıyorlarmış ..içerlemiş oğlan…..:D
  204. Yanıtla
  205. Adsız24 Mart 2014 12:58Pencereni açma vaktin gelmiş kardeş.Yanıtla
  206. Adsız24 Mart 2014 13:02Ben Üniversite Mezunuyum. Yüksek Lisans yapmaya bu yıl başlıyorum. Twitter mivitter de kullanıyorum sosyal medya da cirit atıyorum. Gayette eğitimli ve bilinçliyim. Maddi durumum da çok şükür iyi. Fakir de değilim. Fakat ben Akp yi destekliyorum. Ve Akp yi detsekleyen Doktora yapmakta olan arkadaşlarım var tanıdıklarım var. Peki şimdi bu söylediklerim senin bu tezini çürütmeye yetti mi aslanım? Akp seçmenine fakir aç insanlar diyemezsin çünkü ben fakir değilim. Cahil diyemezsin çünkü Ben Yüksek Lisans yapmaya hazırlanan bir bireyim. Sosyal Medya dan uzak diyemezsin ben tam da ortasındayım. Selfie hiç çekmemiş diyebilirsin ama. Çünkü o sizin işiniz. Özenti AB ve ABD işleriyle ancak siz uğraşabilirsiniz. Biz Değil. Biz Güçlü Türkiyeyi düşünüyor hayal ediyor ve çalışıyoruz. Siz Selfie yapmaya devam edin. Senin Tezini çürütmeye yeter mi aslanım bu kadarı?Yanıtla Yanıtlar
  207. Adsız24 Mart 2014 13:19eğitimli olman beyninin yıkanmamış olması anlamına gelmez, adam ülkeyi sattı be sattı, siz hala montaj diyin inanmayın, adamın ankara konuşmasını dinledim din, islam, din başka bir şey demiyor , neymiş Kabe dekiler sizin için dua ediyormuş, siz nasıl müslümansınız arkadaşım anlamıyorum ki
  208. Adsız24 Mart 2014 13:22Eh bir nevi vefa borcudur belki seninkisi? Anladin sen, malum yuksek lisans falan da yapiyorsun..
  209. Yanıtla
  210. Adsız24 Mart 2014 13:02Çok doğru tespitler ve üslubundaki empati ve sevgi hissiyatının herkese işlemesini dilerim.Ellerine,yüreğine,sabrına sağlık.Yanıtla
  211. Unknown24 Mart 2014 13:06Fikir iyi aslında. Hani tanımak lazım bu insanlarda Bizum nede olsa. ..kullanılan dil değil ancak bazı tespitler abartılı olmuş. Aklıma takıldı para dağıtıldı mi?
    Dağıtıldı ise neden yazmadım?
    Taraflar bunu arada bir yapmalı bence, ama polisten jooop ve gaz yemeye Hangi AKP linin götü yer ki.Aslında düşündükçe idrak ediyorum. CHP AKP ye oy verenleri AKP çapulcuları zerre tanımıyor. Anlamak bi yana dursun.Yanıtla
  212. Adsız24 Mart 2014 13:06Mitinge giden hüloğlar noldu yazı gucunuze mi gitti? Sayenizde Pazar gunu paranin geri kalani da sifirlandi zaten… dunya zengini ulkeyi yonetirken kiciniza giyecek donunuzun olmamasi nasil bir duygu?Yanıtla
  213. Adsız24 Mart 2014 13:07Kardeşim ben de üniversite öğrencisiyim. Hareket Ordusu’nu bildiğimden Akp’ye oy veriyorum. Bunu da bil istedim.Yanıtla
  214. Karabulut dağhan24 Mart 2014 13:08Öncellikle edebi bir havada yazılmaya çalışılmış ahenkli Türkçe ile bezenmiş taraflı tipik sözcü veya cumhuriyet ve bugünlerde olduğu üzere stv,zaman vb. kafası. Şahsım celal bayar kamu ve aöf adalet mezunuyum twitter,facebook,instagram vb. sosyal medyayı kullanıyorum çok sayıda akp mitingine gittim asla otobüsle taşınmadım hiçbir maddi korkum yüzünden oraya oy kullanmıyorum aslında din karşıtlığınız yüzünden maddi gücü olmadıkları için ezmeye çalıştığınız bu halkı ayağa kaldırdığı için Erdoğan a karşısınız çünkü artık sizin gibi çağdaş,laik,ileri görüşlü,modern (sözde) insancıklar karşılarında daha eğitimli maddi olarak sürekli güçlenen ve her açıdan sizden daha birikimli halkla muhatap oluyorsunuz. Eskiden solcu mu tamam okumuştur bu havası yerini solcu mu tamam ”millet düşmanıdır”a getirdi. Siz bu kafa yapınızı değiştirmeyin son derece mutluyuz taşlayarak, yakıp yıkarak, insanları küçük görerek bakalım ne elde edeceksiniz…Yanıtla
  215. Adsız24 Mart 2014 13:08bi bitmediniz gitti elitist pezevenkler bu kafayla nah yol alırsınız…Yanıtla Yanıtlar
  216. Adsız24 Mart 2014 13:27Adam gitmis, gozlem yapmis, sosyolojik olarak cok dogru tespitlerde bulunmus. Neresi elitist? Haydi acikla bana, sozunu arkasinda dur. Oyle vur kac yok! Bana kullandigin “elitist pezevenk” sifatinin aciklamasini yapsana!
  217. Yanıtla
  218. Yeni dünya24 Mart 2014 13:08Harika bir iş yapmışsınız. Seçim sürecinde şehrin fakir semtlerini ziyaret eden bazı arkadaşlarımdan da benzer yorumları duymuştum. Ben bu yazıdan kendime şu dersi çıkarttım ve aslında içim sıkıldı. Facebook twitter başından olmaz bu işler. Araziye çıkmak lazım. (MAP IS NOT THE TERRITORY). İnisiyatifi biz vicdanlıların ele alması lazım.Yanıtla
  219. erman sezmiş24 Mart 2014 13:12bir plaza cocugunun Akp secmenini hakir görüşünü, hor görüşünü saklamaya calıssa da bunların yazının her köşesine sirayet ettiği gözlemlerinden ibaret.ilk birkaç paragraf iyiydi(üslup dısında) fakat sonra yine gözü dönmüş bir şekilde hükümet gitsin de ne olursa olsun kafasını bürünmüş oldugunu gördük.
    kenetlenmeyeyse gerek yok, zaten biz bir aradayız.
    biz derken akpyi kast etmiyorum. o meydandaki halk. benim esnaf tanıdıklarım, komsularım, akrabalarım oradakiler. varoşlar.
    son tahlilde verdigi emek ve beceremese de kurmaya calıstıgı empati çabası için bu arkadasa teşekkürler.Yanıtla
  220. Adsız24 Mart 2014 13:12Bu analizler hiçbirşey için çözüm değildir. Biz tabi genelde çözümcü değil de yorumlayıcı bir milletiz. Madem oraya gelen insanların çoğunun internet nedir bilmediğini, twitter mivitter nedir bilmediğini, yönlendirildiğini vs vs vs düşünüyorsan arkadaşım, sen kendi evlatlarını istediğin formatta yetiştir, gelecek nesiller için bir emsal oluştur. Oturup analiz yapmakla, milyonları bir kalıba sokmakla, sonra böbürlenip arkana yaslanıp çözümü kafanda dolaşan o düşünceler yumağının içerisinde bulmakla bu iş olmaz. Gerçekten demokrasi istiyorsan önce sen kendi yaşantında, düşsel dünyanda demokrasiyi yaşamalısın. Bir başkası da senin analizini yaptığı için ülke bu hale geldi. Kutuplaşmalar, atıp tutmalar. Sen nasılsan seni yönetenler de sana benzer. Toplumdan gelen insanlar yönetiyorsa bir ülkeyi bu böyledir. AKP seçmeninin analiz müdür oldu herkes. Not: Geziye katılmış, oy kullanmayan, analizlerden bıkmış bir insan olarak bu ülkeden s*ktir olup gitmeyi isteyen müyendisYanıtla
  221. Adsız24 Mart 2014 13:15Tayyip Bey ‘i savunan ya da yazarı eleştirenlerin hepsinin yorumu “Adsız” ilk dikkatimi çeken bu oldu düşüncelerinizi paylaşırken adınızı kullanmaya bile korkmanızın sebebi ülkedeki savunduğunuz/desteklediğiniz/ısrarla oy vermeye devam ettiğiniz mevcut yönetim olabilir mi acaba? Şimdi diyeceksin ki sende “Adsız” olarak yorum yapmışsın bende cevaben diyorum ki sizin oy verdiğiniz kişilerin baskısından korktuğum için diyebilirim gönül rahatlığıyla. Çünkü düşünmekte özgür değilim şuanda…Diğer taraftan yazıyı hazırlayan arkadaşa da birşeyler söylemek isterim. Güzel yazı güzel, tespitler hatalı bir sunum.AKP ve AKP ‘yi savunana halk CHP,MHP vb. diğer partileri alkol masasında, dansöz başında ve Atatürk’e tapınan olarak görüyor. AKP bizleri böyle pazarlıyor ve oy verenler buna inanıyor. Sende blogunda şarap peynir eşliğinde bu tespitleri yaparak ekmeklerine yağ sürüyorsun ve ulaşabildiğin kitle malesef ki zaten hali hazırda seninle aynı düşünenler ya da sana yakın düşünenler ile sınırlı kalıyor. +1 katamıyorsun.CHP 2014 yılında sarı saçlım mavi gözlüm türküleri ile seçim arabalarını sokaklarda gezdiriyor. Ben ilk oy verdiğim seçimlerde de aynı şarkılar çalıyordu yenilik değişiklik yok. AKP bunu çok güzel kullanıyor ve Atatürk peşinde koşan aptallar olarak bizleri lanse ediyor. halk inanıyor.”Yuh de, sende bir yuh de” diye bir şarkı var hepiniz duyuyorsunuz CHP bu seçimde de yine aynı şarkıyı sokaklarda yankılandırıyor. CHP tabanı zaten elinde tutuyor olsa da halka dokunup sayımızı arttırmak zorunda ama AKP tarafından gezi olaylarında ve sonrasında terörist olarak yaftalandığımız için halk bir de bu sözleri duyunca “geldi anarşistrler geldi teröristler” olarak yorumluyor.çok defa şahit oldum ezan okunurken CHP araçları seçim reklamları yapmaya devam ediyor AKP araçları sessiz sedasız kenarda bekleyip ezanı dinliyor. AKP bizleri gavur ve dinsiz olarak tanıtıyor halk buna inanıyor seçim araçlarımız da inançlarını pekiştiriyor malesef.bu ve sayabileceğim daha bir çok nedenden dolayı biz seçimi kaybettik bugüne kadar. kendi adımı kullanarak korkmadan çekinmeden düşüncelerimizi aktarabileceğimiz özgür bir Türkiye için umarım bu seçimde birşeyler değişir…Yanıtla
  222. Adsız24 Mart 2014 13:17ben itü bilgisayar mühendisliği mezunuyum, almanyada yüksek lisans yaptım, 2 kardeşimde şuan elektronik ve bilgisayar müh. okuyor.hayatımın son 15 yılı aralıksız internet başında geçti.evet biz hiçbir şey bilmiyoruz, twitter nedir youtube nedir bilmeyiz. biz cahiliz. biz hiç taksim’de olanları görmedik, hiç taksime giden arkadaşımız olmadı.at gözlüğü takmışsıınız ve hiçbir zaman çıkarmaya niyetiniz yok. türkiyenin entelektüel, seküler ve elit takımısınız. sizin gibi olmayan herkes de cahil ve aşağılık. mutlu oldun mu şimdi?sizin gibilerin inadına bu adamı desteklemeye devam edeceğim. içinden çıktığım bu halka hangi konuma gelirsem geleyim ihanet etmeyeceğim.Yanıtla Yanıtlar
  223. Adsız24 Mart 2014 13:21Senin desteklediğin kişiler yatlarında gezerken, villalarda otururken, sizler için harcaması gereken paraları kendi ceplerine indirirken hala bunları söyleyebiliyorsan at gözlüğü takan sensin demektir.. Asıl halkı sevmeyen, halkı sadece oy için bir araç olarak gören ve sürekli yalan söyleyen insanlar Anadolu insanını hiç anlayamamış demektir. Anadolu insanı temiz yürekli, ve dürüsttür ancak son 10 yılda ahlaksızlık tüm Anadolu’yu sarmıştır. Dini siyasete alet etmek dinimize en büyük zararı vermiştir. Dolandırıcılık, tecavüz, kadın cinayetleri vs. normal karşılanmaya başlandıysa bu dinden çıktığımızın kanıtıdır.
  224. Adsız24 Mart 2014 13:24O kadar cahilsin ki, keske sussan!
  225. Yanıtla
  226. Adsız24 Mart 2014 13:18Yazıda herhangi bir aşağılama yok, tespit var.. Eğer siz bu yazıdan aşağılandığınızı düşünüyorsanız kendinizi sorgulayın demek ki komplekslisiniz.. Sonuçta çocuk bu insanlardan uzak durmak istese oraya gitmezdi. Sizin gelişmenizi istemeyen, sizi özellikle cahil bırakan iktidara yüklenin siz. “Halk” denilince fakir ve cahil olmayı akıllarına getirenlere kızın. Neden Türk halkının tamamı eğitimli,kültürlü olmasın? AKP gibi kapitalist sağ iktidarlar yüzünden bu haldesiniz. Sizin sürekli saldırdığınız CHP’nin hakim olduğu semtlerde kültür seviyesi yüksektir, insanlar birbirine saygılıdır. Siz de kültürlü insanları aşağıya çekmeye çalışacağınıza siz de o seviyeye çıkmak için mücadele verin..!Yanıtla
  227. Adsız24 Mart 2014 13:20Büyük bir açlıkla, öfkeden kudurarak bu gözlem yazısına yorum yapan, hakaretler eden Akp’li insanlar… Montaj sandığınız ses kasetlerinin doğruluğu ispatlanınca (ki çoktan ispatlandı ses teknisyenleri tarafından; hiçbir ses tekrar üretilemez ve o şekilde konuşturulamaz, yapılabilseydi herkesin binlerce ses kaydı olurdu, ki mümkün değil) gözlerinizi kapayıp izlemekten kaçtığınız kayıtlar ortaya çıkınca, daha da beteri tapındığınız tayyip (bir siyasetçiye peygambermiş gibi inanmak ve tapınmak da ancak sizde var) bu adam milyar dolarları ile kaçıp bu ülkeyi terk ettiği zaman (ardında ise çocuklarınızın çocuklarının bile ödemek zorunda kalacağı borçlarla birlikte) aynaya bir bakın. uzun uzun bakın. sonra buraya gelin, şuraya yazdığınız hakaretleri, küfürleri, sitemleri tekrar okuyun. bilmek, öğrenmek erdemdir, kimse sizi aşağılamıyor, yazıda da belirtildiği üzere kardeşiz. Bu adamın nasıl herkesi aptal yerine koyduğu, kendisini zenginleştirdikçe zenginleştirdiği, hayatımızda 10’da 1’ini bile göremeyeceğimiz paralara hangi yollarla sahip olduğunu öğrendiğiniz gün, çok büyük pişmanlık ve öfke duyacaksınız. Biz şuan sizin yerinize de bunu duyuyoruz. Aramızdaki tek fark da bu. Ne din, ne özgürlükler Tayyip’le gelmedi, hepsi bir araçtı onun için. Kullanabileceği her şeyi kullandı, sizi ve bizi ikiye ayırdı, ondan olmayan dinsiz, onu seven müslüman değildir, adamın tek dayanağı dini kullanmak, lütfen artık yüzleşin bununla. Birkaç sene sonra her şey ortaya çıktığında ve bu adam paralarıyla yurtdışına kaçtığında, gerçekten aynaya bakmaya yüzünüz kalmayacak.Yanıtla
  228. Adsız24 Mart 2014 13:23Emek vermişsin kardeşim, görüşüm olsun olmasın birşeyler için çabalamışsın anlamaya gayret etmişsin. burada seni eleştiren insanlar internet ortamında ülke kurtaran yararlı vatandaş profili çizen insanlar sandıktan sandığa, takım tutarcasına bağlı fikirleri olan insanlar. Ömürleri boyuncada hatta yüksek ihtimal aileleride, ülkede olan hiç bir yanlışa karşı çıkmamış, izleyici konumda konuşarak insan dışlayarak millete hizmet ettiğini düşünen insanlardır.Yanıtla
  229. Adsız24 Mart 2014 13:25küpe çıkar falan nedir,nasıl bir empatidir bu böyle.yazının başında yadırgayıcı tabirler,sen harbiden oradaki milleti gayet cahil sanıyorsun sanırım senin burada yazdığın 3-5 nota destek verenler,senin gördüğünü ama kafanın almadığı gerçekeleri görmemekte diretiyor,asıl cahil sizlersiniz bu insanların umudunu söndürme çabalarınız sonuç vermeyecek kendini fasulye gibi nimetten sanan varlık aklını başına alıp doğuruları yaz..zabıta,kapıcı o bu şu emir kulları diye kimseye ayrımcılık yapamazsın hepsi insan bu bahsettiklerinin insanlar demen yeterliydi..cvsiz insan derken kendinden bahsetmişsin sanırım. insan görmek istediğini görürmüş,bu arkadaşta görmek istediklerini yazmış.Yanıtla
  230. Adsız24 Mart 2014 13:29analamdımm,Yanıtla

Daha fazlasını yükle…

Önceki Kayıt Ana Sayfa

Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom)

İzleyiciler

Blog Arşivi

  • ▼  2014 (3)
    • ▼  Mart (1)
      • AKP Mitinginde Bir Çapulcu!
    • ►  Şubat (1)
    • ►  Ocak (1)
  • ►  2013 (26)
  • ►  2012 (23)
  • ►  2011 (12)
  • ►  2010 (23)
Blog Listem Emniyet Şeridi Ayısı Ayılara devam… 2 yıl önce 

Picture Window şablonu. cstar55 tarafından tasarlanan şablon resimleri. Powered by Blogger.

Size mitingin girişinde el değiştiren 300 liranın videosunu göstermeyeceğim! Ona göre okuyun veya bırakın... - akp milletvekilleri

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir