ALMANYA’DAKİ TÜRKLER NEDEN BU HALE DÜŞTÜ
ALMAN İş Ajansı’nın yayınladığı veriler geçtiğimiz günlerde Odatv’de yayınlandı.
Verilere göre, Türk ailelerin dörtte birinden fazlası açlık sınırında… Yani devlet yardımı ile yaşıyor.
Alman Bild Gazetesi, bunu kendi açısından çok iyi kullandı…
Odatv’de haberin yayınlandığı gün Bild’in manşetinde bu konu, “Lübnanlılar’ın yüzde 90’ı, Türkler’in yüzde 26’sı yardımla geçiniyor” şeklindeydi.
Diğer onlarca ülke vatandaşının adı değil de, Türkler’in adı ön plana çıkarılıyordu.
1961’de başlayan göçün ilk yıllarında garlarda törenlerle karşılanan Türkler, şimdi istenmez oldular.
O dönemlerin zıpkın delikanlıları, artık yaşlı kuşak…
İkinci, üçüncü, dördüncü kuşak yetişti… Beşinci kuşak geliyor…
Ama bir şeyler iyi gitmiyor…
Peki, o nedir?
İŞTE ÇÖKÜŞÜN NEDENLERİ
Çok fazla rakamlara dalmadan, bir analiz yapmak istiyoruz… Almanya’daki Türk gerçeklerini nokta nokta sıralayarak başlayalım;
– Türkler’in yüzde 26’sı devlet yardımı olmadan geçinemiyor.
– Bavyera’da okuyan Türk çocuklarının yüzde 20’ye yakını üniversiteye giderken, bu oran yüzde 10’ların altına düştü. Diğer eyaletlerde de benzer durum var.
– Berlin’de Türk gençlerinin yüzde 50’si işsiz. Diğer eyaletlerdeki tablo da buna yakın.
– Birinci kuşağı hiç dikkate almasak dahi, sonraki kuşakların Almanca bilgisi kötü. Sokak dili ile bozuk Almanca konuşuyorlar, birçoğu Almanca mektup bile yazamıyor.
– İki dile tam hakim Türk sayısı neredeyse sıfır. Almancası iyi olanın Türkçesi kötü, Türkçesi iye olanın Almancası kötü.
– Eğitim ve gelir düzeyini artırıp “Getto”lardan kurtulanlar ve Alman toplumunun içine karışanlar başarıya ulaşabiliyor.
– Alman hapishaneleri Türk gençleri ile dolu. Uyuşturucu ile ilgili suçlar birinci sırada.
– Cemaatlere ve dini örgütlenmelere eğilimler hızla artıyor. Birçok Türk aile, “orası- burası görünür” diye kızının yüzme dersine gitmesine izin vermiyor.
– Dinsel bağnazlık öylesine artmış ki, “namus” adına çocuklar okul gezilerine bile gönderilmez olmuş.
– Ramazan ve Kurban bayramlarında çocuklar, “Bugün bizim bayramımız” diye okula gönderilmiyor. Bu tür durumlar, hem Alman çocukların gözünde de hem de okula gönderilmeyen çocuğun gözünde, “Biz farklıyız” imajının yerleşmesine neden oluyor.
– Çağ değişiyor, teknoloji ilerliyor ama eğitim düzeyi çok düşük olan Türkler çağı yakalayamıyor. Yeni iş olanaklarına yönelemiyor. Alman Havaalanları’nda bavul taşıyan Türk sayısı her geçen gün artıyor. Yani, yine bilek ve sırt gücüne dönüyorlar.
– Almanya’da 1990’lara kadar biraz para biriktiren Türk topluluğu, bunu da Yimpaş, Kombassan, Jet-Pa, Büyük Anadolu Holding gibi, Yozgat, Konya, Kayseri çıkışlı kuruluşlara kaptırdı. 11 milyar Euro böyle battı. Bu Avrupa’daki Türkler’i ekonomik olarak çökme noktasına getirdi.
– Sıla hasreti çeken ve yardımseverlik duyguları üst seviyeye yükselen Türkler, bu kez yardım organizasyonları tarafından dolandırılmaya başlandı. Milyonlarca Euro böyle gitti. Zaten devlet yardımı ile geçinen toplum, her Cuma günü ayrıca namaz çıkışlarında “10’ar, 20’şer Euro” ödeyerek halen bir takım yerlere destek vermeyi sürdürüyor.
– Yaşadığı ülke toplumuna uyum sağlayan yok mu? Var… Kimi politikacı oldu, kimi sanatçı, kimi işadamı, kimi hukukçu ya da doktor… Ama genelin yanında bu rakamlar çok düşük kalıyor. Olumsuz Türk imajını düzeltmeye yetmiyor.
– Almanya’daki Türkler bu durumdayken Ankara hükümetleri ne mi yaptı? Almanya’nın ve Avrupa ülkelerinin istekleriyle, çifte vatandaşlık olanaklarını tek tek kapattı. Türk Vatandaşlık Yasası’nda (en çok AKP hükümeti döneminde), bu ülkelerin isteği üzerine değişiklik üzerine değişiklik yapıldı. Çifte vatandaşlık yolu kapanan birçok Türk, ya köken vatandaşlığında kalacak ya da sadece Alman vatandaşlığını seçecekti. Köken vatandaşlığında kalanların sayısı, “Bir gün başıma bir şey gelirse, hiç değilse çeker giderim” düşüncesi ağır bastığından daha fazla oldu. Ankara, uyumsuzluğu destekledi.
– Yetmedi, Köln’de AKP mitingleri yapıldı. Milli Görüş ve DİTİB otobüslerle Recep Tayyip Erdoğan’a adam taşıdı. Bu manzara Almanlar’ı ürküttü, “Kendi ülkemizde başka bir hükümet doğuyor” sanılarına yol açtı. Uyum konusundaki çabalar baltalandı. Türkler’e bakış açısını tamamen değiştiren bir dönemin başlangıcı, iki yıl önceki bu olay oldu.
– Birçok Türk Merkez Bankası’na parasını yatırdı. Türk devletinin bankasının yasadışı bir şey yapmayacağı varsayıldı. Onlarca yıl geçince öğrenildi ki, orada yatan paraların kaynağı açıklanmalıymış ve faizinin vergisi de ödenmeliymiş. Alman Polisi, Merkez Bankası’nın Almanya şubelerini bastı, binlerce Türk ceza ödemek zorunda kaldı.
– Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinin de uyum konusunda büyük hataları oldu. Gelenleri, “Nasılsa bir kaç yıl çalışıp giderler” diye gördüler ve uyum için gerekli adımları atmadılar, dil kurslarına ağırlık vermediler. Ve böylece koca bir 50 yıl geçti… Uyum yerine, uyumsuzluk daha çok konuşulur oldu.
– Tüm bunlar sağ partiler ve ırkçılar tarafından malzeme olarak kullanılmaya başlandı. Böyle olunca, Türkler daha da çok içine kapanır oldu. Bir kısırdöngüye girildi.
Bu örnekler daha da çoğaltılabilir…
BERLİN, PARİS, AMSTERDAM MANZARALARI
Almanya’daki ve diğer Avrupa ülkelerindeki Türkler’in hali şimdi budur…
Buna bir de AKP’nin dayattığı “dış görünüş” muhafazakarlığı eklenince, artık boyalı kuş gibi ortaya çıkmaya başladık…
Berlin, Paris, Amsterdam sokaklarındaki görüntülerimiz artık “İşte bu Türk” dedirtecek cinsten…
Ve bu görüntü, ne Atatürk cumhuriyetinin yetiştirdiği kuşaklara ne de batı toplumlarına yakışıyor.
Çözüm mü?
Çok zor…
Ali Gülen
Odatv.com
25.11.2010 12:01
ahmet cinar
Yillarca döviz yumurtlayan tavuklar olarak bakildilar,hem dinleri hem kendileri ülkelerinin iktidarlari yada uyanik cemaatler tarafindan sömürüldüler i$te sonuc ortada. Sudan cikmi$ balik misali,ne yapacagini bilmeyen,sosyal yasami dedikodu ve dirdir ile gecen bir millet.Ve etrafinda fir dönen cebindeki son cent’ine göz dikmis din sömürücüleri. Bütün iktidarlar tarafindan acimasizca kandirildilar hem dinleri ile hem sosyal hayatlari ile.. Anliyacaginiz Avrupa’da yabanci Türkiye’de yolunacak tavuk..
2010-11-25 12:39:35
Kızıl Cehennem
Sizinkide laf yani.Yalnızca İslami holdinglerin topladığı para 35-55 milyar Euro civarı(o dönem Euro Dolarda epey ucuzdu),ıvır zıvıra ,fenere ,lambaya ,ampule giden cabası.E ben mi gariban kalacağım.Alaman hükümetine acırım. Not: Adam 1,000,000 avro (1 MİLYON) kaptırdım diyor.Alamanya’da o zaman Faizler %3-4 civarı ,bizimki %de 110 ile faize ,pardon kar payına vermiş.Şimdi hükümet ödesin diyor.Ağlıyor.Ama yinede ampul diyor.Ne derseniz.NOT2:20,000 -100,000 avro aralığında para kaptırıldığını varsayarsak yaklaşık 800,000 kişi aileleri ile 2,500,000 kişi.Alamanyadakilerin 5de 3’ü^yaklaşık.Not. Paraların %de 9’ı camilerde toplanmış.(Ben o yüzden camiye uğramam):::
2010-11-25 12:56:54
Misafir – sabri
Yurt dışındaki vatandaşlarımızın bu hale gelmesinde en büyük etken devletimizin tavrı olmuştur. Bu vatandaşlarımızın ibadetinde yardımcı olması için ülkemizden gönderilen din adamları tamamen şeriat yanlıları arasından seçilmişlerdir. Yine gönderilen öğretmenler türk islam sentezinin savunucularından seçilmiştirler. Bu söz de devlet görevlileri oradaki vatandaşlarımıza gönderilme amaçlarına uygun propağanda yapmışlardır ve hala yapmaktadırlar.
2010-11-25 12:58:42
Misafir – arzt
40 senedir almanyada yasayan tip doktoru olan bendeniz bütün bu yazilan olumsuzluklari bir nebze bana gelen hastalarimda düzeltebilirmiyim diye yillarca caba harcadim.alman tv de haberleri bile dinlemeyen bir topluluga karsi egitim,kültürel ve düsünce bazlarinda belki yardimim dokunur dedim,calistim.tam bir hayal kirikligiyla pes ettim,Theo Sarazi gibi bende bagzi irklarin genetik degisikligini kabul ediyorum.Almanlarda buna inanirlar.Frakfurtan saygilar selamlar
2010-11-25 13:01:55
Kızıl Cehennem
Arkadaşlar,bundan yaklaşık 5-6 sene evvel çalıştığım şirkete servis yapacak bir eleman alacaktım.Baktım Alamanyada 9 yıl garsonluk yapmış bir arkadaşı işe aldım.Ve inanın Almancası varmı diye sormadım.Herhalde.3 Alman turist geldi.Ö…n bey servise siz bakarmısınız dedim .Baba dediği ben Almanca bilmiyorum oldu.Apışıp kaldım (özürlerimle.).Ne diyeyim….
2010-11-25 13:06:48
Misafir – yasni
bu çocuklar turkiyede doğsada büyüsede bence birşey değişmezdi sorun ailelerde
2010-11-25 13:44:50
Misafir – ÇÖL KUŞU
dörtnal koşarkan atlarımız avrupada şimdi sokları sürüyor çöpleri topuyor yeşil yülükler için türkler.sözleri tam böyle omaya bilir ama bunun gibi bir türk veya ağıt söylüyordu şair bunu söylüyor diye ağaç gibi ayakta kurutu türk insanı bu ozanı kendi değrlerine sahip çıkmayanlar elbeteki başkalarını soklarının çöpcülüğünü yapaçaktır.köy eğitim ensititüsülerini kaptanları alkışyanlar bu dünyada yaşamayı erteleyip öbür dünyadan tapu almaya kalkışanlar başka ne yapaçaklar.
2010-11-25 13:45:17
cirkin
60’lı 70’li yıllarında tüm anadolu boşaltıldı.kırsal kesim insanlarıydı bunlar,eğitimsizdiler..türk devletinin ilgisizliği bu insanları gettolaştırdı.dine sarıldılar.kapandılar.küstüler.almanya’daki yeni nesil işte bu insanların torunları.en önemlisi sömürüldüler…
2010-11-25 13:51:48
Misafir – Telkari
Eh, durum buradan pek farklı değilmiş!!!
2010-11-25 14:15:58
Hani
Evet,yurt dışındaki Türklere uyuşturucu işi bile yaptırılmıyor artık.Bu işle yüklü para kazanan akıllı(!) Türkler ülkelerinde başkalarının üzerindeki tapularla rahatlar!Benim tanıdık ve akrabaların yaşadıklarının analizi.Cemmaate yönelen,eşlerin biri Türkiyede biri Avrupada olan,hatta Türkiyede ölen anne baba parası almak için sözde boşanan, çaresiz kalan Türkler!
2010-11-25 14:26:39
Misafir – sol_gerek
cok dogru diyorsun Ali abi. cözüm COK ZOR. bir yanda yükselmekte olan zenofobi diger yandan sagcilarin yarattigi “Türk tipi” beni kahrettiriyor. bir sey yapmak istiyorum ama yapamiyorum. zaten azinlik icinde azinligiz. ne önyargilari ortadan kaldirabiliyoruz, nede buradaki insanlarimizi cagdas uygarlik düzeyine sokabiliyoruz. isimiz cooook zor
2010-11-25 14:26:59
ahmet cinar
Birde konsolosluklarin önlerini görseniz,kendinizden utanirsiniz.
2010-11-25 14:44:41
Misafir – vahtulicanan
“Lübnanlılar’ın yüzde 90’ı, Türkler’in yüzde 26’sı yardımla geçiniyor” Bu istatistik, başbakanının kendi yoksul insanlarımız içinde,genelde Arap halkı nezdinde özelde Lübnan’da gördüğü ilginin nedenini ne kadar güzel açıklıyor. 21.yüzyılda hala sultan özlemi duyanlara müstehaktır.
2010-11-25 14:50:09
Misafir – Misafir
Kanayan bir yara Cuma Yagmur / Frankfurt Sayin Ali gülen bu günki yazinizda kanayan bir yaraya parmak basiyorsun. Avrupali göcmen Türk aziligin yasamis oldugu Almanya`da ekonomik zorluklarinin oldugu bir gercektir.Meslek ögrenmemis gencler icinde isziligin son safada oldugu bir gercektir. Almanya ülkede yasayan göcmen genclerine pahaliya mal oldugu icin meslek ögretmiyor. Disarindan meslek ögrenmis kalifiyeli elaman getirerek ucuza calistirmak istiyor. Böylece meslek ögrenmemis göcmen gencleri isizlik ordusunu olusturuyor. Bield gaztesi sanki göcmen gencleri Almam devletinin sirtindan gecinirmis gibi lansa ediyor. Devletin ve hükümetin görevi genclere meslek ögretip ve isi bulmak oldugunu göz ardi etmeye calisiyor. Bield gaztesi Ülkedeki ekonimik kirizden dogan isizligin sebebini Türk göcmenleriymis gibi gösteriyor. Böylece Türk göcmenlerinin devletin sirtindan geciniyorlar diye hedef sasitarak yaygara yapiyor. Göcmen genclerinin icinde isizligin hat safada olusunu görmemezlikten gelen Türkiye de AKP hükümeti genclere bir ay askerlik yaptirmak icin 5500 € istiyor. Bir ailede 2 ve 3 asgerlik yapacak genc var ise bunlarda isiz bu parayi nerden alarak ödiye bileceklerdir. ? Parayi ödeyemediklari zaman konsolusluklar pasaportlarini uzatmiyor. Alman yabancilar ploiside gecersiz pasaportu oldugu icin oturma izinini uzatmiyor. Gecersiz pasaportu olmuyan göcmen genci ilegal durunma düsüyorlar. Almanyada ilegal duruma düsen birinde polis heme yutdisi ediyor. AKP hükümeti genclerin durum nasil olursa olsun onlari para ilgilendirdigi icin genclerin durumu onlari hic ilgilendirmez.
2010-11-25 14:58:20
Spartacus
Elbette degerli yazara katiliyorum ama yazida hep kurumlarin insanlari yoksunluga ittigi, hirsizin pek kabahati olmadigi havasi yaratilmis! Mesela, Türkler kendilerine Almanca dil kursu olanagi saglanmadigindan yürüyüs yaptilar da haberimiz mi olmadi? “Onlarca yıl geçince öğrenildi ki, orada yatan paraların kaynağı açıklanmalıymış ve faizinin vergisi de ödenmeliymiş”, olur muymus? Yil sonunda yasal yükümlülük altindaki herkes gelir beyaninda bulunmuyor mu? Makalede adi gecen güruh paralariyla para kazanmayi biliyorlar da bu paralarinin tutarini beyannameye yazmayi neden bilmiyorlar? Ben size söyleyeyim: Gelirlerini düsük gösterip gelir denklestirmesinden yararlanmak icin… Degerli yazarin anlattigi kepaze hayat tarzini bizim kurnazlar kahrolasi karakterlerine uygun görüyorlar.
2010-11-25 15:08:18
ErenYilan
Ekonomik durumlarinin kotu olduguna inanmiyorum sadece rahatligi(calismamayi) secmekte bir cogu. Fazla uyum konularinada kafanizi takmayin (Ramazanda okula gitmeme gibi) , sonra kendisine Turk diyebilen kimse kalmaz Avrupada.
2010-11-25 15:09:25
usak
Sayın Gülen, rakamların olduğu sitenin adresini buraya ekleseydiniz birde biz baksaydık.Saygılar
2010-11-25 15:18:53
Misafir – ekim
güzel bir çözümleme …tarikat kıskacındaki göçmenlerin hali kötü ama tarikat kıskacındaki bir ülke de yaşayanlar da onlardan daha kötü.içerde de dışarda da durum kötü.
2010-11-25 15:44:18
H2ONa
Peki soruyorum: AKP bunlari yaparken siz neredeydiniz acaba? Klavyenizin basindan bunlari yazmak cok kolay. Hele ki soz konusu “Avrupali Turkler” olunca. Bakin unutmayin bir insan aptal tutulursa aptal kalir. Bu sozum sadece Avrupa’daki hukumetlere degil. Aslinda burada ki ayrimciliga kizamiyorum, cunku kendi vatanimizda bile sahip cikilmaz. Ne kadar kucumsenmis olsarda, isin ozune bakmakta yarar var. Unutmayin Avrupa yolunu tutan Turklerimiz keyif olsun diye sefa surmek icin gitmediler. Calismak icin, ekmek parasi icin gittiler. “Golden 60’s”ten bu yana cok sey degismedi. Hala “Avrupali Turkler” olarak aniliyorlar. Entegre olmaya gelince.. Belçika’da ikamet etmekteyim. Bagnazlik ve yobazlik yok demiyorum, var elbette. Belçika’nin kraliyet ailesi bile 3 dili konusamiyor, ama yinede dil konusunda haklisiniz. Ama sanirim yavas yavas burada ki Turklerde herseyin farkinda olmaya basladilar. Onlar su an Batili olmanin veya baatil olmanin arasindalar. Ki zaten bu secim Turkiye’de coktan yapildi..
2010-11-25 15:45:06
Misafir – katt
Ali-Gulen yazarima tamamiyle katiliyorum.Avrupaya gelme firsati olmayip gelemiyen kardeslerim buralarin,simdi yasadiginiz ulkemizdeki yasanti bundan 30 sene once buralarda basladi.demokrasi adi altinda her iki taraf kasten kurguladi bu trajedi’yi,Avrupa isci sinifinin kazanimlari,Avrupa tarafi ve Turk devletini yoneten hakim siniflar boyleyi istiyerek planli bir sekilde bizleri ziyan edildik.Nasil Anadolu insani buyuk sehirleri degistirdiyse oy satarak gecim surduruyorsa (uretmeye direnerek),burdaki uyanik isbilikcilerde ayni oyunu oyniyor secimlerde,Saroslara,avvarelere,dilencilere Kembab,sunum,icki dahasi rujvettle oylarini yonlendiyorlar, utanmadan halerrine bakmadan Tv’lerde birde bozuk dilleri ile hakliliklarini savunuyorlar.Buralarda Yahudi’lerde var.Her sinifin organizasyonunda en onde adamlar.Sanatci huner onda,ilimci bilinmeyeni kesfediyor,doktor olmus oluyu ayaga kaldiriyor bizim neyimiz eksik,vatan daslarimizin yanlarinda ve karsilarinda dusmanlari var yanyana birlikde yasayorlar,onu farkedemiyorlar.Onlarin zerkettigi uyusturucuyudan bir turlu kurtulamiyorlar.Oysa tam bagimsiz bir ulkeden geldik,burada yasayanlarin kolelik disina cikmis vatanlari bile yok.Bize ATATURK gibi yol gosterici, aydinlatici isigimiz vardi onlar daha kolanist postalinda yasiyorlar.Derdim coktur hangisine yanayim.
2010-11-25 15:49:32
Misafir – monrafo
Insan bir köyde yasayinca tüm ülke ne durumda haliyle tam olarak anlayamiyor. Bu acidan Almanya’nin kasabasinda yasayan biri olarak Almanya’daki durumumuzun ne oldugunu gosteren guzel bir yazi. Ekleyebilecegim Almanya’da uyum saglayan Türkler cogunlukla Alevi Turkler icinden cikiyor.Alevi gencler icinde okur yazarlik durumu da daha iyi. Sunniler giyim kusamla basörtusuyle vakit olduruyorlar, ya da cocuklarinin egitimine vermesi gereken parayi uckagitcilara kaptiriyorlar.Birgun akillanirlar insallah, cok gec olmadan.
2010-11-25 16:28:42
drare
baksanıza rte lübnan da miting yapıyor, sanırsınız akepe mitingi…buyrun burdan yakın…
2010-11-25 16:59:25
ErenYilan
Az once yorumum eklenmemis bir daha deneyeyim. “Dinsel bagnazlik” diyerekten kultursuz yeni nesil yetistiriliyor, ne milliyetci ne dindar, hicbir seyi olmayan. Avrupada bu yolda devam edersek sonunda , sizin yazinizi Turkce okuyacak kimseyi bulamazsiniz !
2010-11-25 17:30:19
Misafir – kubilay
Sayin Ali Gulen kendince bir analiz yapmissiniz yazdiklariniz semtomatik olarak dogru da isin asli su gerek avrupadaya gidenler de ve gerekse Turkiyede yasayan larda 1960 kardan itibaren rasyonalizmi terketme akimi basladi bu Turk islam safasatasi ile bulamac yapilarak orhan abi arabeskleri ile katmerlendirilerek miskin gettolasmis devamli kendi icinde devinen dil ilim irfan dan bihaber olarak diaspora olarak bulundugu ulkeyi tamamen dislayarak paralel bir hayata gecti … oyleki yasadigi dunya aslinda Turkiye standartlari icin bile abes bir dunya oldu ve sonuc olarak sadaka ekonomisine burada oldugu gibi oradada talimi yegledi %90 insanimiz … Turkiyenin derdi artik kendi iledir insanlar gercekten rasyonalizmi akil yolunu terketmis garip bir sekilde kendilerini kaptirdiklari sifahi bir surreal dunyada cinler periler evliyalar sultanlarin sefaati ile yasar hale gelmistir . Turkiyenin asil problemi budur gercekten materyal olarak gelismis gibi gorunmesine ragmen toplum dusunus idrak algilama acisindan ortacaginda gerisine donmustur hem ana ulke hemde disapora olarak AKP iktidari ve 8 senesinden de once bu is boyleydi simdi artik gozebatar ve kronik haldedir – maalesef .
2010-11-25 19:12:10
Muzo-
Ali Gülen sen Almanya’yı anlattığından emin misin?Yok aynı Türkiye betimlemesi gibi olmuş da…Ulaaan yoksa bizim genlerde mi bir problem var?
2010-11-25 19:56:15
Misafir – gerçekçi
burdaki türkler gibi ordakiler de hakettiklerini buluyorlar ve bulmaya devam edecekler…
2010-11-25 20:33:09
Misafir – kuzey
okumayan,okumayı sevmeyen,eğitimin değerini bilmeyen, zavallı insanlarımız,Avrupada neyse buradada o bizde aynı gemide ama onlar tayin ediyor bizim yaşamtarzımızı…sürünsünler,haketmiyor lar,onlar ATATÜRK DEVRİMLERİNİN temsilci si değil,osmanlının ümmetleri,kulları…
2010-11-25 21:12:07
Misafir – muhtar
gercekten anlatilacak daha cok sey var… bunlar sadece birkac i
2010-11-25 22:48:01
Yusuf KONDAKCI
60-65 yasina gelmis Avrupali sabah 5’te kalkip isine gidip calisiyorsa, elbette verdigi verginin nereye gittigini sorma hakki vardir. Bir Avrupali gittigi ulkelerde adaptasyon sorunu yasamiyorda, neden sadece Turkler yada diger yabancilar bu sorunu yasiyor? Ikiside insan, oyleyse sorun nerede? Sorun kafa yapimizda. Sunu cok iyi bilmeliyizki; Bizler bulunmaz hint kumasi degiliz.
2010-11-25 23:05:44
Misafir – yigit
turkler calismadan gecinmeyi seven millet olduklari icin almanyanin sosyal yardim sisteminden faydalaniyorlar.bu millete avantadan gecinmeyi aliskanlik haline getirten devlet buyuklerimize kapak olsun
2010-11-25 23:22:43
devrim11
Haklısınız Muzaffer bey gerçekten genlerde problem olabilirmi?:)))))
2010-11-25 23:39:58
Misafir – deli
Ben Almanya´ya geleli cok olmadi… Bi söz vardir anlatilmaz yasanir diye… Imkanlariniz el veriyorsa gelip su ülkede cok degil 6 yasayin, sonra bu yaziyi tekrar okuyun… Ben size simdi herseyi samimiyetle anlatsam da siz anlamazsiniz, cünkü bizim “alamancilar” bana anlattiklarinda ben de inanmamistim… Bazi seyleri görünce az bile söylemisler diye icimden de gecirmadim degil hani… Insanlar yabanci kelimesinin anlamini bilirler… Ama yabanciligin ne oldugunu yabanci olmadan anlayamazlar… Umarim icinizden kimse yabanciligin ne oldugunu anlamak zorunda kalmaz, sadece sözlük anlamiyla yetinir…
2010-11-26 00:23:54
yigitny
asirlarca padisah buyrugunda yasamis bir irk dan geliyoruz hep asmis kesmis avantadan gecinmisiz(simdiki sultanimizda bir kizimiza 23 nisanda sen simdi basbakansin ister as ister kez demistiya)aslinda bu irk asilde degilmis cunku iktidar icin kardeslerini bile oldurmus padisahlar>Ulu onder bu gercegi bildigi icin halkinin akilli,durust,asil olduguna dair soylemlerde bulunmus yani sapka,kiyafet,harf devrimleri gibi turk un aklinda,dusuncelerinde hareket tarzlarindada devrim yapmak istemis ama omru yetmemis.Bizler artik yeni atalarimizin sozlerine onem veriyoruz.”Calsin ama is yapsin”,”benim memurum isini bilir”gibi.Ataturk’un buyuk cabalariyla biraz kendine gelen gururumuz ve karakterimizide gostere gostere calan siyasetcilerimiz dumura ugratti,yeni genclik boyle yetisti.Biz hala bundan 30 sene once rahmetli aziz nesinin soyledigi yerdeyiz.
2010-11-26 00:55:56
Misafir – misket
Sanırım en çok Türk vatandaşı Almanya’da olduğundan orası daha çok dikkat çekiyor.Onlarda bir kaç grup var.Birincisi gidince kabak çiçeği gibi açılıp çoluğunu çocuğunu Türkiye’deki akrabalara postalayan,kendileri orda hayatını yaşayan tipler.En çok bunlar ağlar.”Neler çekiyoruz gavur ellerde çocuklarımıza bakmak için” falan.Oysa doğru düzgün para yollamadan baktırdıkları çocuklarıyla ilgilenmezler bile.Diğeri çocuklarını yanında tutan ama her türlü baskıyla dil öğrenmelerine,eğitimlerine engel olanlar.Bir de düzgün aileler var ki onlar zaten sıkıntı yaşamıyor.Hepsinin ortak yönüyse Türkiye’ye geldiklerinde orada ne çok eziyet çektiklerini,bizim burda kimsenin çalışmayı sevmediğini,erken emekli olup yan gelip yattığımızı,çok tatil yaptığımızı falan zırvalamaları.Millet burda asgari ücretli işine üç otobüs değiştirip gider bunlar utanmadan o adama bunları söylerler.Ben bile sinir oluyorum, Alman olsam yiyip içip bana gavur diyenleri ülkemde istemezdim doğrusu.
2010-11-26 01:35:25
Bir yanıt yazın